خبرگزاری کار ایران

شهبازی در گفت و گوی تفصیلی با ایلنا :

قطار توسعه البرز در سالهای تحریم و شیوع کرونا متوقف نشد/ توزیع اعتبارات استان با اولویت محرومیت زدایی/ خبر نویدبخش به تولیدکنندگان و صنعتگران

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۲۸۲

استاندار البرز، گفت: البرز طی ۲ سال اخیر برنامه محور و بدون توقف در شرایط تحریم و کرونا بر روی ریل توسعه قرار گرفت و در حوزه های مختلف توانست دستاوردهای ارزشمندی را ثبت کند.

عزیزاله شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مهمترین اقداماتی که در دو سال اخیر در این استان صورت گرفته است، اظهار داشت: تمام اعتبارات اختصاصی سفر آبان ماه سال ۹۶ ریاست جمهوری به این استان جذب شد.

وی به حضور روسای سه قوه در البرز از افتتاح پروژه های عمرانی با حضور رئیس جمهور، اشاره کرد و گفت: علاوه بر افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین که با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس، برگزار شد، بهره برداری از پروژه های قطار برقی کرج- هشتگرد، افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال و همچنین ادامه آزادراه همت در البرز با حضور رئیس جمهور انجام شد.

شهبازی اذعان داشت: همگرایی و همسویی مناسبی میان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ستاد تسهیل برای اجرای مصوبات و رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان وجود دارد و در این راستا البرز، طلایه دار در اعطای تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.

وی در ارتباط با تعیین تکلیف و جانمایی و آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه بین المللی استان البرز، یادآور شد: شرکت نمایشگاه های استان سال ها بلاتکلیف مانده بود از این رو در مرحله اول نسبت به ایجاد این شرکت و تشکیل هیات مدیره اقدام و در چند ماه اخیر واگذاری زمین و سایر مجوزها برای احداث نمایشگاه دائمی و بین‌المللی البرز انجام شد.

شهبازی با اشاره به تبدیل شدن دولکه صنعتی ماهدشت و زیبادشت به ناحیه صنعتی، تصریح کرد: این اقدام با هدف حمایت از تولید ملی و در سال رونق تولید، محقق شد تا شاهد توسعه اقتصادی استان و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

استاندار البرز در ارتباط با اعتبارات عمرانی استان گفت: افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات عمرانی برای اولین بار در تاریخ البرز که میانگین رشد آن در سطح کشور ۱۳/۵۵ درصد بوده صورت گرفت و به همین دلیل این استان را در رشد اعتبارات عمرانی در رتبه سوم کشور قرار داده است. 

وی با اشاره به استقرار دفتر جمع آوری و فروش اموال تملیکی البرز پس از ۹ سال انتظار مردم، اظهار داشت: با گشایش دفتر اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یکی دیگر از مطالبات مردمی را پاسخ گفتیم و این امکان در حالی انجام شد که این موضوع در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و اقتصاد مقاومتی، بارها مورد بحث قرار گرفت.

شهبازی در ادامه عملکرد دو ساله خود از تشکیل کمیته رسیدگی به وضعیت مسکن محرومین البرز، یاد کرد و گفت: توزیع بودجه در استان با تغییر مدل به شکلی دنبال شد که اعتبارات البرز با اولویت محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار صورت گیرد و تاکنون این موضوع تنها در البرز اتفاق افتاده است.

استاندار البرز با عنوان اینکه از ابتدای مسئولیتم در البرز، رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد را از اهم امور خود قرار داده ام، گفت: خرسندم که این نوید را به تولیدکنندگان و صنعتگرانِ استان دادم که پس از پیگیری های جدی، لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد، محقق شد.

وی ادامه داد: با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد و معافیت مالیات ۱۳ ساله واحدهای جدید، شاهد تحولاتی در تولید و صنعت البرز بودیم که با ادامه این روند رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری از جمله آنها خواهد بود.

استاندار البرز با بیان اینکه هیات دولت در ادامه این سیاست با افزایش ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد نیز موافقت کرد، گفت: اکنون اشتهارد به بهشت سرمایه‌گذاری تبدیل شده و امید است که این شهرستان بتواند به عنوان یک بال توسعه برای سرفرازی، تولید، بهره وری، جذب سرمایه گذاری و افزایش و جهش تولید، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

نماینده عالی دولت در البرز در ارتباط با آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی البرز، اظهار داشت: مردم استان البرز از امکان داشتن کتابخانه عمومی محروم بودند که این موضوع برایم قابل قبول نبود لذا این کتابخانه در مساحتی با حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع در پنج طبقه با  ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است.

شهبازی از امضای تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ایثارگران یاد کرد و گفت که این اقدام در البرز الگوی کشوری شد.

وی همچنین به اخذ مجوز برای ساخت یک بیمارستان ۲۸ تختی در شهرستان طالقان که تاکنون از این امکان بی‌بهره بوده اند، اشاره کرد و گفت: همچنین عملیات اجرایی با عنوان اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در البرز در باغستان کرج با پیشرفت ۴۵ درصدی نیز آغاز شده است.

استاندار البرز با اشاره به مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام گفت: بستر و زیرساخت‌های لازم با راه‌اندازی ترمینال مسافربری، اخذ مجوزهای لازم و کسب استانداردهای مورد نیاز در فرودگاه پیام فراهم شد.

وی گفت: با پیگیری انجام شده، شاهد توسعه پروازهای مسافری فرودگاه پیام بودیم به نحوی که سایر استان‌های هم جوار نیز بیش از پیش از این امکان فراهم شده بهره مند می‌شوند و در صورت عادی شدن شرایط و محدودیت های کرونا، پروازهای مسافری فرودگاه پیام افزایش خواهد یافت.

شهبازی با عنوان اینکه در بحران‎های مختلف شاهد حضور اثرگذار سمن‌ها بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: در جریان وقوع سیل سال گذشته در استان‌های خوزستان و لرستان، بالغ بر ۲ میلیارد تومان کمک غیرنقدی توسط سمن‌های البرز به این دو استان ارسال شد.

وی در خصوص ورود سازمان‌های مردم نهاد به موضوعات اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته طرحی با مشارکت ۲۰ سمن در استان البرز در محلات حاشیه نشین و در زمینه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد که خروجی خوبی را در این راستا شاهد بودیم و برای توفیقات این تشکلات مردمی، هیات موسس خانه سمن‌های استان البرز تشکیل شد.

بهره‌برداری از ظرفیت هیات‌های علمی دانشگاه‌های استان در جهت اتخاذ تدابیر علمی و پژوهش محور برای رشد و توسعه البرز با تشکیل اتاق فکر از دیگر مواردی بود که شهبازی از عملکرد خود، نام برد.

استاندار البرز با عنوان تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان کشور برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران شمال، تصریح کرد: مشارکت دولت در پروژه کمربندی شمالی کرج با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، منجربه اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه کمربند شمالی شد.

امضای تفاهم‌نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز بین معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار البرز از دیگر اقدامات دو سال گذشته است که شهبازی از آن نام برد و اضافه کرد: با امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی اشتغال مهارت محور در البرز بین استانداری البرز و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، این استان به عنوان پایلوت، پیشرو این طرح در کشور شد. 

استاندار البرز گفت: در شرایط تحریم و با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، رشد صادرات البرز در سال ۹۸ بیش از دو برابر میانگین کشور شد و با افزایش ۹۴ درصدی صادرات در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۹، نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار شد. 

وی با بیان عدم تجمع‌های کارگری در استان، ادامه داد: در این راستا با تدبیر و هماهنگی بین بخشی و با وجود فشارهای حداکثری استکبار جهانی در شرایطی که بیش از ۳هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مستقر است، تعدیل نیروی کار با حداقل نفرات انجام شد.

شهبازی با اشاره به رینگ شبکه گاز استان به واسطه پروژه انتقال گاز بویین زهرا کرج و تضمین تامین گاز تا ۵۰ سال آینده برای البرز، گفت: پروژه انتقال گاز بوئین زهرا به کرج یک ابر پروژه بود که در گمنامی به فعالیت خود ادامه داد.

شهبازی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای جاده کرج - چالوس و به سرانجام رسیدن فاز اول آن، ادامه داد: البرز اکنون بیش از ۹۰۰ هزار مشترک گاز دارد و سالیانه بیش از ۴۰ هزار مشترک نیز به این جمعیت اضافه می شود.

نماینده عالی دولت در البرز با اشاره به اینکه افزایش حق آبه البرز، طی چندین سال، مطالبه مردم بوده، تصریح کرد: حق آبه البرز از محل سدهای استان ۲ برابر شده و به ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی افزود: تخصیص آب شرب به البرز از محل سد طالقان، ۳۵ میلیون مترمکعب و از سد امیرکبیر ۲۰ میلیون مترمکعب بود که با این تخصیص جدید، در مجموع  ۵۵ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه ابلاغ ارتقا چهارباغ با پیگیری مستمر طی دو سال اخیر در اولویت طرح های توسعه‌ای کشور قرار گرفت، گفت: مسئولان کشوری به ویژه معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور به مطالبات توسعه‌ای البرز و پیگیری‌های نماینده دولت در استان پاسخ مثبت داده و بدین ترتیب ارتقاء چهار باغ و اضافه شدن یک شهرستان دیگر به استان البرز، ابلاغ شد.

اخذ موافقت وزارت کشور با الحاق روستای پلنگ آباد بهشهر از دیگر اقدامات دو ساله استاندار البرز بود که شهبازی به آن اشاره کرد.

استاندار البرز با تاکید انتصاب مدیران بومی در پست‌های کلیدی، گفت: در انتخاب گزینه‌های پیشنهادی برای هر سمت مدیریتی، اولویت‌هایی حائز اهمیت است و بومی ‌بودن، یکی از آنهاست و بر این اساس افراد، ارزیابی و انتخاب شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز