خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

غفلت کنیم شاهد بازگشت به وضعیت نارنجی و قرمز خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۲۵۸

استاندار قزوین گفت : متاسفانه در برخی از شهرستان‌های استان شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا هستیم به طوری که وضعیت رنگ این شهرستانها از آبی به زرد تغییر پیدا کرده است، این رنگ‌ها گول زننده هستند و با غفلت شاهد بازگشت به وضعیت نارنجی و قرمز خواهیم بود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا، افزود: استان قزوین شرایط ویژه ای دارد و واقعیت این است که یک لحظه غفلت تلاش چند ماهه را از بین می‌برد، به طوری که برگزاری یک دورهمی کوچک باعث انتشار ویروس می‌شود.

وی اظهار داشت: اغلب افراد در مکان‌های جمعی که از تهویه هوا مناسب برخوردار نیست به کرونا مبتلا شدند که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

جمالی پور با بیان اینکه امروز الگوی ما مقام معظم رهبری است، افزود: معظم له اجازه برگزاری مراسم فاطمیه را ندادند و بدون همراه در جلسات حضور پیدا کردند که این یک پیام مهم است چرا که دهه فاطمیه برای ما همواره با ارزش است.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است زمانی که رهبری در راس نظام هشدار می دهد و با رفتار خود مسیر را نشان می‌دهد، همه ما باید از ایشان تبعیت و دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنیم، تا وقتی که این ویروس کرونا هست نباید غفلت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در استان قزوین که شرایط ویژه تری دارد باید در مناسبت ها دستورالعمل ها رعایت شود ، ادامه داد: بنابراین هر جایی که مراسمی مغایر با پروتکل‌ها بود باید دانشگاه علوم پزشکی ورود کرده و تذکر بدهد و دادستان نیز باید برخورد کند. 

جمالی پور تصریح کرد: از نیمه دوم بهمن تا ۲۰ اسفندماه زمان بسیار مهمی است که اگر غفلت شود پیک سختی شروع می‌شود و کنترل آن نیز سخت خواهد بود و متاسفانه تلفات زیادی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: فرمانداران باید برنامه‌ریزی های جدی داشته باشند و محدودیت ها به صورت جدی اعمال شود.

استاندار قزوین تاکید کرد: جایی که رنگ عوض شود باید کنترل افزایش پیدا کند چرا که به وضعیت قرمز نرسیم و اگر یک شهرستان قرمز شود شهرستانهای دیگر به خطر می‌افتند.

جمالی پور یادآور شد: تجربه نشان داده که نمی‌توانیم مراودات بین شهرها را ندید بگیریم چرا که مناسبات اقتصادی بهم می‌ریزد، آخر سال سخت است که محدودیت تردد بین شهرها داشته باشیم بنابراین باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا به این شرایط نرسیم.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های که در سطح این استان ضروری است با تصمیم ستاد کرونا تصویب و ابلاغ شود، امروز هم دیر است چرا که میزان شیوع کرونا در تاکستان، بوئین زهرا و قزوین افزایش پیدا کرده و هر سه شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

جمالی پور به ورود واکسن کرونا به کشور و آغاز تزریق آن اشاره کرد و افزود: باید واکسیناسیون را نیز جدی بگیریم و با توجه به تغییر وضعیت رنگ‌ شهرستانها برنامه های جدیدتری را در دستور کارداشته باشیم تا مردم عادی انگاری نکنند و به دستورالعمل های بهداشتی توجه نمایند. ‌

جمالی پور با تاکید بر اینکه برگزاری مجالس عروسی تعطیل است، یادآور شد: اگر در سطح استان عروسی برگزار شود باید از صاحب مجلس شکایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز