خبرگزاری کار ایران

زارع هشدار داد ؛

افزایش شهرهای نارنجی گیلان/ 7 شهرستان در معرض خطر/تردد در ساعات ممنوع،رستوران‌ها و دورهمی خانوادگی؛عامل شیوع دوباره کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۱۲۳

استاندار گیلان گفت: دقت در رعایت توصیه‌های بهداشتی و عدم شکل‌گیری تجمعات انسانی مواردی هستند که همگان باید خود را ملزم به توجه به آنها بدانند و البته در مناطق پرخطر، این موضوع اهمیتی دوچندان دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با قدردانی از همکاری مردم در مقابله با کرونا طی حدود یک سال گذشته، بر ضرورت استمرار رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید و اظهار کرد: بررسی نمودار تعداد مبتلایان، بستری شدگان، مراجعات سرپایی به مراکز شبانه روزی و فوتی‌ها گویای میزان توجه و یا عدم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

نماینده عالی دولت در گیلان، میانگین رعایت دستورالعمل ها در سطح کشور را 75 درصد عنوان و با بیان اینکه در استان ما نیز این میزان در همین سطح و در برخی از شهرستان ها از میانگین کشوری نیز پایین‌تر هستیم، گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد افزایش شهرستان‌های دارای وضعیت پرخطر (نارنجی) کرونایی گیلان بوده ایم و هم اینک شمار آنها به هفت شهرستان رسیده است.

وی عدم رعایت دقیق پروتکل‌ها، تردد در ساعت‌های ممنوع و تداوم برخی تجمعات و دورهمی‌ها را از دلایل عمده خیز بیماری در مناطق دارای وضعیت پرخطر دانست و گفت: در بخش اصناف نیز نانوایی ها و رستوران ها بیشترین تذکر را دریافت کرده‌اند و صنایع، بخش اداری و کشاورزی نیز بیشترین میزان رعایت را داشته اند.

وی با بیان اینکه عادی انگاری از خطرات بیماری نگران کننده است، افزود: دقت در رعایت توصیه های بهداشتی و عدم شکل‌گیری تجمعات انسانی مواردی هستند که همگان باید خود را ملزم به توجه به آنها بدانند و البته در مناطق پرخطر، این موضوع اهمیتی دوچندان دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی در افزایش یا کاهش تعداد مبتلایان، بستری شدگان و فوتی ها به صورت مستقیم اثرگذار است، اظهار داشت: در مقطع زمانی کنونی نیز باید آگاهی‌بخشی‌های عمومی از تهدیدات شیوع ویروس و خطراتی که عادی‌انگاری اجتماعی و عدم رعایت توصیه های بهداشتی در جامعه ایجاد می‌کند، با تولید محتواهای متنوع رسانه ای استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای پایداری وضعیت بیماری و کاهش شمار مبتلایان، همگان بویژه مردم و اصناف باید مشارکتی موثر داشته باشند، افزود: نظارت بر اصناف و بخش های مختلف باید با جدیت بیشتر تشدید شود و ضمن برخورد قانونی با متخلفان نسبت به انعکاس آن در صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی، اقدام شود تا شاهد بازدارندگی آن در سطح جامعه باشیم.

وی همچنین به مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص افزایش ارائه خدمات به مردم از طریق بستر الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری اشاره و اضافه کرد: بر این مبنا هر دستگاه اجرایی موظف شده تا سه وظیفه اصلی که بیشترین تردد را منجر می شود ، اعلام کند تا امکان ارائه خدمت از طریق دولت الکترونیک فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز