خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

کرونا در قزوین ۳ قربانی گرفت/ وضعیت شکننده است/ احتمال بازگشت به شرایط قرمز

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۳۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار در استان قزوین که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بود، جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار با اعلام این خبر اظهار کرد : در حال حاضر ۲۳۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری بوده و در شبانه روز گذشه نیز ۱۱ بیمار ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در شبانه روز گذشته ۳۶ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های استان بستری و تحت مداوا قرار گرفته اند.

نامدار  ادامه داد: در این مدت متاسفانه سه تن از هم استانی ها به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی، ۱۹ تن از بیماران کرونایی استان قزوین به دلیل شرایط نامساعد از دستگاه های کمک تنفسی در بیمارستان ها استفاده می کنند.

این مسئول یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بستری های ناشی از این بیماری ۱۷ هزار و ۲۶۹ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: متاسفانه تاکنون یک هزار و ۲۸۱ تن از شهروندان استان قزوین نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

نامدار  با بیان اینکه تعداد بیماران بستری و فوتی های ناشی از کرونا در هفته های اخیر کاهش قابل توجهی داشت ، هشدار داد: با این وجود شرایط فعلی شکننده است و در صورت بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری به سرعت به شرایط قرمز بازخواهیم گشت.

وی بر افزایش انجام تست‌های شناسایی بیماران تاکید کرد و گفت: تماس با موارد مثبت کرونا، بیشترین عامل ابتلا به کرونا در استان بوده است که باید تیم‌های رهگیری و غربالگری با جدیت بیشتری برای شناسایی آنها تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی استان در نظارت بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، افزود: شاید خیلی از ادارات به صورت مستقیم با کرونا درگیر نباشند، اما درخواست داریم که نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را با قوت و قدرت اجرا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز