خبرگزاری کار ایران

سبحانی اعلام کرد:

کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی/ نیاز به تمامی گروه‌های خونی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۹۱۴

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی در خراسان رضوی به شدت رو به کاهش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، عبدالله سبحانی سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان به شدت رو به کاهش بوده و به همه گرو‌های خونی نیاز است.

وی افزود: خون سالم نیاز ضروری برای تمام افراد به‌ویژه بیماران محسوب می‌شود و مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار و بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های خونی سالم دارند.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی یکی از علل کاهش ذخایر خون را کاهش اهدای خون و تصور نادرست انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود و متاسفانه یک تصور در بین مردم به وجود آمده که ویروس از این طریق قابلیت انتشار دارد.

سبحانی بیان کرد: هم‌اکنون ۶ پایگاه اهدای خون در مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی، امید واقع در نبش خیابان شیرازی، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب و پایگاه ثامن و هفت پایگاه در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی پذیرای داوطلبان اهدای خون در نوبت صبح هستند.

وی تصریح کرد: پایگاه امام رضا(ع) در ۲ نوبت صبح و عصر هر روز و پایگاه ثامن مشهد در نوبت صبح روز‌های فرد فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز