خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام دهه فجر صورت گرفت؛

دستاوردهای سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان فیروزه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۹۰۳

استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به شهرستان فیروزه به رشید آباد روستای الگوی توسعه پایدار، طرح اقتصاد مقاومتی رفت و از طرح های اقتصاد مقاومتی این شهرستان از قبیل طرح بهره وری و ارتقا دام سبک، گلخانه های کوچک مقیاس، یکپارچه‌سازی اراضی و توانمند سازی بانوان در روستای مذکور بازدید کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمدصادق معتمدیان در جریان این بازدید از نزدیک با مردم گفتگو کرد و به منظور حمایت از طرح‌های ابتکاری صورت گرفته، دستور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تمامی افراد شرکت کننده در طرح ها و پرداخت کمک بلاعوض عمرانی به روستا به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال را ابلاغ کرد.  

همچنین در این روستا با حضور استاندار خراسان رضوی خانه فرهنگ و ورزش افتتاح و در جریان این بازدید تامین هزینه ساخت زمین چمن مصنوعی برای روستای رشید آباد نیز با اعتبار دولتی مصوب شد. 

با حضور استاندار خراسان رضوی ساختمان جدید و مجهز نگهداری معلولان ذهنی پسر بالای ۱۴ سال به بهره برداری رسید که این ساختمان با مساحت ۲۳۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۲۰۰متر، شامل ۴ سالن و هسته مرکزی با فضای ۳۰۰ متر در سه طبقه با گنجایش ۱۲۰ نفر مددجو با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان توسط خیرین احداث شده است. 

همچنین با سفر استاندار خراسان رضوی و پیگیری های فرماندار فیروزه بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای اجرای پروژه های آبخیزداری فیروزه اختصاص پیدا کرد‌.

رئیس اداره منابع طبیعی فیروزه در این خصوص گفت: شهرستان فیروزه جزء معدود شهرستان‌هایی است که مطالعات تفصیلی آبخیزداری آن بطور کامل انجام شده و حدود ۷۰ درصد پروژه های مکانیکی آن نیز اجرا شده است.

هادی آزادروح در ادامه افزود: در سه سال گذشته با هدف کنترل سیلاب و تغذیه منابع آب زیر زمینی و بهبود آبدهی منابع آبی چاه و قنات، ۴ بند خاکی احداث شده و عملیات اجرایی ۱ بندخاکی‌ نیز آغاز شد که این حجم عملیات و اعتبارات جذب شده از بسیاری از شهرستان‌های استان بیشتر می باشد.

آزادروح از نگاه ویژه فرماندار فیروزه به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری که نقش زیادی در کاهش بحران آب و رونق کشاورزی و معیشت مردم دارد تقدیر و تشکر کرد و گفت: با تخصیص اعتباری که با سفر استاندار صورت گرفت شهرستان فیروزه به اتمام کلیه پروژه های آبخیزداری قابل اجرا، نزدیک تر شد.

برای اولین بار همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، میز خدمت برای ارتباط مستقیم مردم شهرستان فیروزه با مدیران کل استانی در روز جمعه ١٧ بهمن ماه در محل مسجد جامع شهر فیروزه برگزار شد که در این میز خدمت، مدیران کل کمیته امداد، بهزیستی، حمل و نقل و راهداری، شهرک های صنعتی، توزیع برق، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، آب منطقه ای، ورزش و جوانان به همراه مدیران شهرستان در راستای پاسخگویی به مشکلات شهروندان فیروزه ای حضور داشتند.

با توجه به طرح مسایل و مطالبات شهرستان از طریق فرمانداری و بازدیدهای میدانی استاندار خراسان رضوی تامین ۲۲ هکتار زمین مناسب جهت اقدام مسکن ملی شهرستان فیروزه، یک‌میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان اعتبار جهت اجرای طرح های آبخیزداری طاغنکوه شمالی برای روستاهای ناوشک و فرخار، مرمت و احیای قنوات ۱۴روستای شهرستان تا پایان سال از طریق جهاد کشاورزی، پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت روستاهای مسیر فهنه و روستاهای معدن تا هفته دولت ١۴٠٠ و ارتقا سایت معدن علیا وسفلی به نسل ۳و۴، الحاق و بازنگری های طرح هادی ۱۴ روستا جهت اضافه کردن زمین توسط بنیاد مسکن به محدوده روستا، اختصاص قیر رایگان به روستاهای شهرستان فیروزه، ساخت شهرک گلخانه به مساحت ۵۰ هکتار در شهرستان فیروزه و شهرک دامپروری به مساحت ١٠ هکتار از جمله مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان فیروزه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز