خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

سه عضو بدن ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی اهداء شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۸۸۲

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد از اهدای سه عضو بدن یک جوان مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی ملک پور با بیان اینکه اعضای مرحوم "جلال رست " 26 ساله و از ورزشکاران استان کهگیلویه و بویراحمد، شامل ۲ کلیه و کبد به بیماران نیازمند اهداء شد، اظهار داشت:‌ بیمار با رضایت خانواده نوعدوستش به ‌اتاق عمل بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج انتقال یافت تا برداشت اعضاء انجام پذیرد.

وی گفت: با تلاش تیم‌های پیوند اعضای دانشگاه‌های علوم پزشکی یاسوج و شیراز اعضای اهدایی مرحوم از بدنش جدا و برای پیوند به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال یافت.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سیزدهمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در استان است.

ملک پور افزود: اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تاکنون جان ۴۴۰ بیمار را نجات داده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، بیش از پنج هزار نفر از مردم نوعدوست کهگیلویه و بویراحمد فُرم اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده ‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز