خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام دهه فجر انجام شد؛

بهره برداری از مخزن آب روستایی شهیدآباد شهرستان آوج

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۶۴۵

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب شرب روستای شهید آباد از توابع شهرستان آوج با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین روز جمعه در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: پروژه ارتقای کمی و کیفی آب آشامیدنی روستای شهید آباد یکی از مطالبات دیرین مردم این منطقه بود که با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

داراب بیرنوندی افزود: امسال در ۱۰۵ روستا خدمات آبرسانی انجام شد و ۶۴ هزار نفر از نعمت آب بهره‌مند شدند و تا پایان سالجاری  ۳۷ طرح آبرسانی نیز در سطح  استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۹۰ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند که در صورت تکمیل ۱۰ مجتمع روستایی، میزان بهره‌مندی روستاهای استان قزوین از آب شرب سالم به حدود ۸۸ درصد جمعیت روستایی خواهد رسید.

این مسئول تصریح کرد: ارتقا کیفی آب آشامیدنی و احداث مخزن روستایی شهیدآباد با مخزن ۵۰۰ متر مکعب و لوله گذاری ۲ و نیم کیلومتری امروز به بهره برداری رسید.

بیرنوندی اضافه کرد: پکیج ارتقای کیفی مخزن ۵۰۰ متر مکعب با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی که یکهزار و ۴۲۰  نفر از سالکنین روستای شهیدآباد از نعمت آب شرب آشامیدنی برخوردار شدند و مشکل بزرگ روستاییان شهیدآبادی در حوزه تامین آب شرب هم برطرف شد.

وی یاد آور شد: دهه فجر امسال تعداد چهار طرح در سطح استان قزوین با مجموع اعتبار ۱۷۴ میلیارد به بهره‌برداری رسید. 

استان قزوین دارای ۵۲۴ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۲۵۷ هزار مشترک فاضلاب است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز