خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

شناسایی روزانه ۲۰۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۶۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کرونایی در آذربایجان‌شرقی شناسایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهر، محمدحسین صومی در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اهر با بیان اینکه آمار جان‌ باختگان کرونایی در استان نسبت به ماه‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است، افزود: متوسط فوت روزانه از کرونا در استان چهار نفر است و تلاش می شود آمار این افراد و مبتلایان به این ویروس در استان به صفر برسد.

وی با اشاره به این‌که وضعیت شیوع  کرونا در آذربایجان‌شرقی در چهار هفته گذشته نسبتا پایدار بوده است، اظهار داشت: در مکان هایی که ۹۰ درصد مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کردند هم اکنون این میزان به ۷۰ درصد کاهش یافته و باید مردم برای کنترل و مهار بیماری کرونا به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با مجموعه تلاش مسئولان بهداشتی و سپاه پاسداران شهرستان‌ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به موفقیت‌هایی در کنترل بیماری کرونا دست یافته‌ایم.

صومی، ادامه داد: آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۴۵۰ نفر کاهش یافته است و امید است مردم با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک در محیط بیرون از خانه به روند نزولی شیوع ویروس کرونا در استان کمک کنند.

فرماندار اهر نیز در این نشست بر لزوم نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان باقرالعلوم این شهرستان تاکید کرد و گفت: شرکت طرف قرارداد در نصب دستگاه اکسیژن‌ساز این بیمارستان آن‌طور که باید به وعده خود عمل نکرده است.

رسول خدابخش،  با انتقاد از خلف وعده شرکت نصب‌کننده دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر افزود: هنوز قطعه‌ وارداتی دستگاه MRI توسط شرکت مذکور وارد نشده است.

وی با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۴۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر اظهار داشت: سهم این شهرستان در مرحله چهارم تحویل کیت‌های تشخیصی سریع کرونا ۹۰۰ کیت کرونایی است.

خدابخش، ادامه داد: سه نفر از بیماران کرونایی در این شهرستان که قرنطینه خانگی را رعایت نکرده بودند و مرتکب تهدید علیه بهداشت عمومی شده بودند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز