خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام دهه فجر صورت گرفت؛

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان آوج

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۶۰۸

مرکز جامع خدمات سلامت شهر آوج روز جمعه همزمان با گرامیداشت دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین ، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین دراین مراسم گفت: طرح مرکز خدمات جامع سلامت درجه یک و کلینیک ویژه تخصصی شهر آوج با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و در مساحت ۲ هزار و ۲۹۹ متر مربع به بهره برداری رسید.

پیمان نامدار، رسیدگی به مناطق محروم را از مهمترین  اولویت های دانشگاه علوم پزشکی دانست و افزود : اقدامات بسیار مهمی در خصوص توزیع نیروهای متخصص، امکانات پیشرفته تصویربرداری پزشکی، تجهیزات مختلف بیمارستانی، احداث و نوسازی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی، نوسازی ناوگان آمبولانسی و سایر موارد در مناطق محروم استان انجام شده ولی کافی نیست.

وی اظهار داشت: مرکز طرح جامع سلامت آوج در زمینه قلب و عروق ، زنان و زایمان ، داخلی ، اطفال ، جراحی و ارتوپدی فعال است.

این مسئول تصریح کرد: شهرستان آوج با  ۳۳ هزار نفر جمعیت دارای ۲ شهر بزرگ و ۹۷ روستا و از مناطق محروم استان قزوین است.

وی با بیان اینکه توزیع منابع دانشگاه علوم پزشکی سلامت محور و بر مبنای استفاده همه منابع در همه شهرستان هاست، تصریح کرد: اما به معنی توزیع همه امکانات به صورت یکسان نیست و نگاه در بحث سلامت قدری متفاوت است شاید الان نیاز و مطالبه مردم در شهرستان های دور این باشد که وسیله خودرو اورژانس در اختیارشان باشد تا به سرعت مداوا شوند. 

نامدار با اشاره به تاکید دولت بر توزیع عادلانه خدمات اظهار داشت: توزیع امکانات نباید برابر باشد بلکه مناطق محروم در اولویت و وضعیت و شاخص سلامت در توزیع امکانات باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: حوزه سلامت یکی از گسترده ترین وظایف حاکمیت هر کشور بشمار می رود که ارائه خدمات این حوزه در مناطق محروم نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز