خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازگانی تبریز مطرح کرد:

۸۵ درصد اقتصاد آذربایجان شرقی در دست بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۲۸

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و همه ما شرایط تحریم را درک می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، یونس ژائله در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده‌ آذربایجان شرقی، اظهار کرد: از طریق کارگروه تشکیل شده تعداد زیادی از کارخانجات و میزان صادرات آنها را بررسی و در نهایت ۲۰ صادرکننده را انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان به این صادرات کنندگان وابسته است، ادامه داد: دولت کارگزار خوبی نیست و امروز همه متوجه شده‌ایم که دولت دچار نقصان است. ما به دنبال این هستیم که بر اساس قانون، بخش خصوصی را طبق قانون قوی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز متذکر شد: در شرایط تحریمی، بخش خصوصی استان، نام ایران را در ۶۵ کشور دنیا مطرح کرد و آنها به کیفیت کالای ایرانی ایمان آورده و  جنس ایرانی را بهتر شناختند.

وی با بیان اینکه چرا مشکلات استان حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: رابطه بین دولت و بخش خصوصی در استان هیچگاه مانند فضای صمیمی امروز نبود و امام جمعه تبریز هم به‌عنوان پدر معنوی، هدایتگر امور هستند، اما بازهم اتفاقات بزرگی در استان رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه انتقال آب ارس از سال ۶۴ تاکنون باقی مانده و برق شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود، اضافه کرد: منابع مالی ما برای تورم ۴۰ درصد برنامه ریزی نشده است؛ واقعا چه عاملی باعث شده که نتوانیم مشکلات را حل کنیم.

ژائله با بیان اینکه با انگیزه‌ترین و با ایمان‌ترین فعالان اقتصادی را در استان داریم، افزود: باید بروکراسی‌های اداری حل شود. نمی‌خواهیم در استان ما بیکاری وجود داشته باشد و حاضر هستیم به عنوان مشاوران بی جیره و مواجب، در برنامه‌هایی که برای رفع مشکلات استان تدوین می‌شود، مشارکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از موانع و مشکلات استان ما حسادت است، ادامه داد: به اندازه کافی اختیارات لازم را در استان داریم و نیازی نیست برای حل هر مشکلی به تهران مراجعه کنیم. می‌توانیم کارهای بزرگی رقم بزنیم که هیچ فرد بیکاری در استان نباشد.

وی با بیان اینکه رفع موانع اشتغال کاری بسیار ساده است، گفت: گاه شاهد هستیم که برخی حتی مصوبات استاندار را نیز اجرا نمی‌کنند و به این دلیل است که موانع اشتغال همچنان باقی مانده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به مصوبات سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، خاطرنشان کرد: اولین وبینار بین تجّار تبریز و کشور آذربایجان برگزار شده و در این راستا حکمی از سوی وزیر صمت صادر شد.

وی اضافه کرد: بازسازی مناطق آزادشده قره باغ فرصت بزرگی برای تجارت و سرمایه گذاری است و با توجه به اینکه بزرگترین انبوه سازان در استان ما هستند، می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

ژائله با تاکید بر اینکه باید تجارت با ترکیه را به میزان ۳۰ میلیارد دلار افزایش دهیم، افزود: اتاق بازرگانی و جوانان استان این توان و ظرفیت را دارند و اعتقاد ما نیز به تجارت آزاد است.

وی افزود: علی رغم اینکه تقریبا وضعیت کشور در بخش سرمایه گذاری در حالت منفی قرار دارد، استان ما در وضعیت مثبت بوده و اکنون بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز