خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اردبیل مطرح کرد:

نارضایتی شهروندان از ترافیک اردبیل / پروژه راه آهن اردبیل 70 درصد پیشرفت داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۰۸

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به نارضایتی مردم از ترافیک سنگین شهر، در خصوص روند پیشرفت راه آهن گفت: کل پروژه راه‌آهن اعم از زیرسازی و ریل‌گذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایلنا، فرزاد قلندری از بهره‌برداری ۳۴۰ پروژه عمرانی استان اردبیل در دهه فجر خبر داد و مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها را ۱۴ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: علاوه بر این به مناسبت گرامیداشت دهه‌فجر عملیات اجرایی ۲۰ پروژه بزرگ استانی با چهار هزار میلیارد ریال در این روزها آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر شامل سالن ورزشی دو ومیدانی، برق‌رسانی، آبرسانی به روستاها، نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفر، پروژه‌های بهداشتی و درمانی ،شهرک گلخانه‌ای مغان، تصفیه‌خانه آب شرب خلخال، فاز اول خیابان ساحلی نمین با ۱۸۰ میلیارد ریال‌ ، آبرسانی به ۹ قشلاق‌ ،۱۳ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی با ۳۳۹ میلیارد ریال اعتبار ، ۱۰۳ پروژه عمرانی شهرداری‌ها با سه هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال و ۲۷ پروژه ارتباطات و فناوری با ۴۰۰ میلیارد ریال است.

قلندری ادامه داد: امسال پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر نسبت به سال‌های گذشته هم به لحاظ حجم و درصد پوشش شهرستانی بیشتر شده است.

وی درباره افتتاح پروژه‌های شهرداری‌ها به صورت ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری افزود: ۳۶ پروژه شهرداری‌ها با ۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال اعتبار با حضور رئیس‌جمهوری در چهاردهم اسفندماه افتتاح خواهد شد.

قلندری، اجرای این تعداد پروژه و آغاز طرح‌های عمرانی زیربنایی در استان اردبیل را اقدامی کم‌سابقه خواند و ادامه داد: اقدامات دولت تدبیر و امید در تامین زیرساخت‌های عمرانی استان اردبیل در فضای تحریم و محدودیت منابع مالی دولت، نشانه توجه به مناطق کم‌برخوردار است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان است، افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب سدسازی و بزرگراه‌ها از چند سال قبل در این استان شتاب گرفته و در نظر است در کنار پروژه‌های نیمه‌تمام عملیات اجرایی سدها و بزرگراه‌ها هم تسریع شود.

وی ساماندهی ترافیک در اردبیل را یادآور شد و گفت: ترافیک در این شهر موجب نارضایتی مردم شده و تلاش بر این است با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی از حجم ترافیک کاسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل درباره پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه گفت: در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه  ۸۵ درصد است و تمام قطعات  راه‌آهن اردبیل به صورت مطلوب در حال اجرا  بوده و تا پایان سال زیرسازی آن  انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کل پروژه راه‌آهن اعم از زیرسازی و ریل‌گذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: تلاش بر این است تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از ریل‌گذاری این پروژه نیز انجام و تا پایان دولت راه‌آهن اردبیل - میانه تکمیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز