خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت اعلام کرد؛

ممنوعیت درج واژه تخفیف روی کالاها در فروشگاه‌های زنجیره ای

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۶۶

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: با هماهنگی با اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای، درج واژه تخفیف روی کالا در این اماکن ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عباس تابش در بازدید از فروشگاه های زنجیره ای استان قزوین، اظهار کرد: این تصمیم با هدف جلوگیری از اغفال و تضییع حقوق مصرف کنندگان اتخاذ شده و البته به معنی اینکه در فروشگاه های زنجیره ای تخفیف در کار نباشد، نیست.

معاون وزیر صمت ادامه داد: مقرر شده تا از این پس در فروشگاه های زنجیره ای تنها ۲ قیمت شامل قیمت روی کالا و قیمت فروش درج شود که قیمت فروش می تواند برابر قیمت روی کالا باشد که به معنی بدون تخفیف و اگر پایین تر باشد به معنای تخفیف کالاست و فروشنده نیز درک و شعور کافی برای این مهم که کالا از برخوردار تخفیف است را دارد و نیازی به نوشتن واژه تخفیف برای اغفال فروشنده نیست.

تابش یادآور شد: فاصله بین قیمت فروش و قیمت روی کالا در فروشگاه های زنجیره ای در واقع همان تخفیف است.

وی افزود: عرضه کالا با تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای منعی ندارد و بخشی از فلسفه کار این فروشگاه عرضه کالا با نرخ پایین تر است اما وقتی تخفیف برای اغفال و تضییع حقوق مصرف کننده باشد، تخلف صنفی صورت گزفته و باید با آن برخورد شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مقرر شده همچنین تا فروشگاه های زنجیره ای تا تمام شدن کالای قدیمی اقدام به عرضه کالای جدید نکنند تا مصرف کنندگان شاهد فروش کالا با ۲ نرخ متفاوت در یک فروشگاه نباشند.

معاون وزیر صمت با اشاره به تشدید بازرسی ها از اصناف به منظور کنترل بازار شب عید،گفت: البته ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس جوابگوی ۳ میلیون واحد صنفی و یک میلیون واحد انبار، کارگاه و واحدهای تولیدی کشور را نمی دهد و تلاش داریم تا به سمت بازرسی های هوشمند حرکت کنیم.

به گفته تابش، از ظرفیت بسیج، نیروهای مردمی داوطلب و رسانه ها در حوزه بازرسی ها بیشتر استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه از بازار قزوین بازدید کرد و در جریان وضعیت بازرسی های انجام شده از اصناف ارائه دهنده کالاهای اساسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز