خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

دی‌اکسید گوگرد دلیل هوای ناسالم اراک برای چهارمین روز متوالی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۳۳

رئیس مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: وضعیت هوای شهر اراک امروز -پنجشنبه۱۶ بهمن ماه - برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار داد و دلیل این وضعیت افزایش دی‌اکسید گوگرد در هوای این شهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه به ۱۱۲ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا نیز در ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه به ۱۱۸ رسیده است. 

وی ادامه داد: تنها یک روز از هفته جاری در اراک کیفیت هوا در حد سالم بوده و ۶ روز دیگر در شرایط ناسالم بوده و آلاینده اصلی هم دی اکسید گوگرد ثبت شده است. آلاینده اصلی هوای امروز اراک نیز مانند ۴ روز گذشته دی اکسید گوگرد است. 

رئیس مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: دی اکسید گوگرد به مراتب زیان‌بارتر از ذرات معلق در هوا است و انتظار می رود مردم و به ویژه گروه‌های سنی حساس از تردد در فضای باز خودداری کنند.

اراک یکی از ۸ کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ روز کامل برای گروه‌های سنی حساس، یک روز کامل برای تمامی گروه‌های سنی و ۲۸ روز را نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم در کارنامه خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز