خبرگزاری کار ایران

برای پشتیبان از ورزشکاران انجام شد؛

تأسیس شرکت فرهنگی ورزشی در هرمزگان با حمایت بنگاه های اقتصادی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۲۴

​استاندار هرمزگان گفت: با کمک بنگاه های اقتصادی استان، یک شرکت فرهنگی ورزشی برای پشتیبانی پایدار و مستمر از ورزشکاران و باشگاه های ورزشی تأسیس می شود که زمینه حضور جوانان و افتخار آفرینی آنان را در عرصه های مختلف ورزشی ملی و بین المللی فراهم کند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در آیین تجلیل از ورزشکاران فوتسالیست هرمزگانی با اشاره به ضرورت فراهم آوری زمینه درخشش ورزشکاران استان در سطح ملی و بین المللی با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای فراوان در رشته های مختلف ورزشی و تبریک به ورزشکاران افتخار آفرین هرمزگانی، اظهار کرد:  در حوزه زیرساخت های ورزشی، در دورترین نقاط استان کارهای خوبی در حال انجام است و با ایجاد این زیرساخت ها استان آینده روشنی خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس همه ظرفیت ها و توانمندی موجود در بنگاه های اقتصادی استان، مشورت با نمایندگان مجلس و فعالان حوزه های ورزشی استان، با کمک بنگاه های اقتصادی استان شرکت فرهنگی ورزشی برای پشتیبانی پایدار و مستمر از ورزشکاران و باشگاه های ورزشی تأسس می شود که زمینه حضور جوانان هرمزگانی  که سرمایه گران‌بهای کشور محسوب می شوند را در عرصه های مختلف ورزشی ملی و بین المللی فراهم کند.

استاندار هرمزگان گفت: این کار در حال پیگیری است و پشتوانه خوبی برای ورزشکاران با راه اندازی این شرکت فرهنگی ورزشی فراهم می شود.

وی اضافه کرد: این اقدام با هدف ایجاد زیرساخت های بلند مدت حمایتی از ورزشکاران و تیم های ورزشی استان صورت می گیرد.

همتی، حمایت از بخش ورزش در شهرستان ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: هر اقدامی برای خودکفا کردن و توانمند شدن تیم های ورزشی و باشگاه ها در شهرستان ها لازم باشد انجام خواهیم داد و شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری های سراسر استان موظف به حمایت از بخش ورزش هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری ها می توانند پیشنهادات خود در این زمینه به استان ارجاع دهند و به‌طور قطع از آن حمایت خواهیم کرد تا بخش ورزش استان نیز در کنار سایر بخش ها بتواند در سطح کشور و عرصه بین الملل شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان به‌ویژه در رشته های آبی و دریایی، گفت: زیرساخت های  ورزش های آبی در استان وجود دارد و باید با توجه به فراهم بودن این ظرفیت، این رشته ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

همتی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در آیین تجلیل از فوتسالیست های هرمزگانی، با اشاره به نقش ارزنده مردم، رسانه ها و هنرمندان در کنترل نسبی این بیماری در استان گفت: در شرایط پیش از کرونا در سالیان گذشته، سالانه چند میلیون نفر در این فصل به استان مسافرت می کردند که با ورود این تعداد گردشگر، اقتصاد و اشتغال استان پویا و رفاه بهتری برای مردم استان و فعالان بخش گردشگری فراهم می شد اما در سال جاری و به دلیل شرایط کرونا مجبور هستیم از مردم بخواهیم به هرمزگان مسافرت نکنند که آسیب کمتری به مردم استان و مسافران وارد شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به آسیب ها وارده به بخش ورزش، هنر و گردشگری، افزود: طی مدت شیوع کرونا و شروع محدودیت ها، این سه بخش بیشترین آسیب را دیدند و امیدوارم با حمایت این اقشار  و تشویق مردم به رعایت پروتکل ها با توجه به اینکه این قشر همیشه به عنوان الگوی جامعه شناخته می شوند، شهروندی دچار بیماری نشود و دولت بتواند در زمینه تأمین سلامت مردم استان در کنار توجه به معیشت و تولید موفق عمل کند.

بانوان فوتسالیست هیات فوتبال رودان که به لیگ برتر کشور و تیم فوتسال آیندگان هرمزگان که به لیگ یک فوتسال کشور راه پیدا کرده اند و همچنین فعالان رسانه حوزه ورزش استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 استاندار هرمزگان همچنین با اهداء لوح سپاس و هدایایی از خانواده شهیدان رایکا و شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد تجلیل کرد.

در حاشیه این مراسم، استاندار هرمزگان در گفت و گو با مربیان تیم فوتسال بانوان هیئت فوتبال و اعضای شورای شهر رودان دستور داد هزینه بلیط رفت و برگشت ورزشکاران این تیم از سوی شهرداری پرداخت و پیشنهادات شورای شهر برای تدوام حمایت از این تیم به استان ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز