خبرگزاری کار ایران

فلاحتی در جلسه با رئیس قوه قضاییه:

برخوردهای قلدرمآبانه و چماقی با مردم، عامل شرایط بد گیلان است/تالاب انزلی دستخوش حوادث سیاسی برخی سیاستمداران شد/برخورد قانونی با ویلاسازان در مزارع استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۱۴

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار برخورد قانونی با ویلاسازان در اراضی شالیزاری گیلان شد و بیان کرد: راهی به غیر از برخورد مجاهدانه و قاطعانه با ساخت و سازهای بی رویه نداریم.

به گزارش ایلنا از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه استان از ویژگی های دریا، جنگل، جلگه، آب و خاک به طور کامل برخوردار است، تصریح کرد: اعتراف می کنم اگر بسترهای لازم با مدیریت های بدور از سیاست بازی و قلدرمآبانه برخورد کردن با مردم و جامعه و مدیران، و در کنار هم بودن فراهم باشد، می توانیم از این عرصه های الهی و خدادادی استفاده کنیم.

وی خطاب به رئیس قوه قضاییه، اظهار کرد: آنچه در ۴۰ سال گذشته گیلان مشاهده کردم، می‌شد فراتر از شرایط کنونی باشیم اما زدوبندهای سیاسی، برخوردهای قلدرمآبانه، برخورد با چماق با مردم، برخورد خشونت آمیز با همدیگر و تحمل نکردن یکدیگر به خاطر کوچک ترین شرایط از جمله عوامل شرایط بد موجود گیلان است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ۴۰ سال است که پسماند بزرگ ترین آسیب زیست محیطی گیلان است، خاطرنشان کرد: در فضای چندین هکتار ارتفای دپوی زباله در منطقه سراوان رشت به ۱۰۰ متر می رسد و شیرابه آن وارد رودخانه های زرجوب و گوهررود شده و پس از عبور از شهر رشت به تالاب انزلی می ریزد.

وی به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: سال های اخیر تالاب انزلی دستخوش حوادث سیاسی و مالی بعضی از سیاستمداران در مرکز شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سلامتی از امنیت هم بالاتر است، بیان کرد: برخی از ویرانه هایی که در استان به وجود آمده، ناشی از بی توجهی از مرکز بوده ضمن اینکه پسماند موجود در سراوان و آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب سلامت مردم رشت به ویژه منطقه سراوان را تهدید می کند.

آیت الله فلاحتی خاطرنشان کرد: گیلان دستخوش تاخت و تاز میدانی برای بعضی از سیاست بازان که حتی الفبای سیاست را نمی دانند شده و این با فرهنگ متعالی دین و ارزش های انقلاب اسلامی سازگار نیست.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی شاهد ویرانه هایی در گیلان هستیم، اظهار کرد: نیازمند منابع انسانی دلسوز، هوشمند، کارآمد و مجاهد هستیم بنابراین جامعه در صورتی درست می شود و در مسیر تعالی قرار می گیرد که دارای انسان ها و منابع انسانی با تقوا و خدا ترس باشد.

امام جمعه رشت به کمبود و گرانی زمین در استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: شاهد ساخت و ساز بی رویه در اراضی مزروعی گیلان هستیم و انتظار داریم این ویلاسازی ها در شالیزارهای گیلان تخریب شود.

آیت الله فلاحتی، خواستار برخورد قانونی با ویلاسازان در اراضی شالیزاری گیلان شد و بیان کرد: راهی به غیر از برخورد مجاهدانه و قاطعانه با ساخت و سازهای بی رویه نداریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز