خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان:

تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی باعث کاهش ریسک‌ تجاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۲۶۴

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت : تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی بین کشورها موجب توسعه روابط پایدار و کاهش ریسک های تجاری و اقتصادی می شود .

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در وبینار بررسی روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی استان های  آستراخان روسیه و گیلان گفت: با ید تلاش شود تا با شناخت اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین ملت ها بویژه کشورهای همسایه  و تقویت و نزدیکی مناسبات بین  انها زمینه های گسترش این روابط را بر اساس منافع مشترک بویزه در زمینه تجارت و اقتصاد فراهم

وی اظهار کرد:با توجه به وجود تاریخ  روابط تجاری و اشتراکات فرهنگی  بین دواستان آستراخان روسیه و استان گیلان ، بازشناسی این اشتراکات موجب تقویت بنیانهای روابط اقتصادی و تجاری خواهد شد.

وی در این وبینار که با حضور جمعی از فعالانتجاری ، اقتصادی و فرهنگی استان گیلان  و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد ، خواستار بهره مندی از تجربیات و ظرفیت های موجود دو استان در گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با محوریت اشتراکات  فرهنگی شد. 

وی اظهار داشت: فرهنگ  اهمیت محوری در توسعه روابط با توجه به نقش زیربنایی آن  بین کشورهای همسایه دارد و در صورت شناخت اشتراکات فرهنگی و اجتماعی کشورها می توانیم در توسعه سایر روابط دیپلماتیک  نیز بهتر عمل کنیم.

رنجکش در این وبینار که از سوی پژوهشکده گیلان شناسی با محوریت  ساخت مستند خاکستر و دریا با موضوع بررسی روابط تاریخی گیلان و آستراخان روسیه  انجام شد، افزود :  ساخت این گونه برنامه های فرهنگی و حضور فعالان فرهنگی و هنری در عرصه دیپلماسی عمومی می توانند تسهیل کننده روابط دیپلماتیک با توجه به اشنایی با اشتراکات فرهنگی ، اجتماعی و قومی  شود.

 به گفته وی هر گونه ارتباط و برقراری روابط دیپلماتیک با اهداف مختلف می بایست بهره مند با  پیوست‌های فرهنگی باشد و در این میان نقش فعالان فرهنگی و هنری بسیار حایز اهمیت است.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان  یادآور شد :ظرفیت های فرهنگی بسیار خوبی با توجه به سرمایه‌های فرهنگی ملی در استان گیلان وجود دارد که همکاری‌ها و همراهی‌ها و ترسیم چشم انداز توسعه بر مبنای منافع ملی و بهره مندی  از این ظرفیت‌ها می تواند موجب تقویت نقش آفرینی‌های آنها در نزدیکی ملت ها از طریق دیپلماسی فرهنگی شود.

وی گفت:برای گسترش فعالیت اای تجاری و کسب بازارهای خارجی برای مصرف کالاهای ایرانی می بایست با شناخت از آداب و فرهنگ ملت ها و نزدیک شدن به ذائقه انها زمینه های حضور پایدار در این بازارها را فراهم کرد و این مهم تنها از طریق گسترش و تقویت روابط فرهنگی و اشتراکات ملت ها بویژه همسایگان امکان پذیر است.

وی افزود : اگر کالاهای تولیدی تجار بتواند ذایقه همسایگان را تامین کند آنگاه پایداری داد و ستد ها بیشتر و بازارها نیز پایدار تر خواهد بود.

در این وبینار هر یک لز شرکت کنندگان سخنانی را در خصوص اهنیت روابط گیلان و استراخان روسیه و توجه به تسهیل در صادرات کالا و پر رنگ‌تر کردن تجارت بین دو استان و چگونگی بهره مندی از ظرفیت های موجود بویزه استفاده از توانمندی های فرهنگی و هنرمندان تاکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز