خبرگزاری کار ایران

عزم دادگستری فارس برای حل ۵۰ درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۲۶۱

رئیس کل دادگستری فارس گفت: براساس هدف‌گذاری‌ها مقرر شده که تا پایان امسال ۵۰ درصد از پرونده‌های موجود در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شوند.

به گزارش ایلنا حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در همایش تجلیل از منادیان صلح و سازش شوراهای حل اختلاف فارس بیان کرد: دادگستری فارس ٢٠ طرح تحولی به بخش‌های مختلف قوه قضاییه ارائه کرده‌ است.

وی با بیان اینکه دادگستری فارس دارای بزرگترین حوزه قضایی کشور به لحاظ مساحت است، افزود: خوشبختانه امنیت در استان نهادینه شده و در جرائم خشن کوچکترین ناامنی در سطح استان نداریم.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به کاهش ۸۰ درصد دعاوی خانوادگی در استان، به رضایت اولیای دم در ۴۴۰ فقره پرونده قتل عمد در شوراهای حل اختلاف فارس از سال ۸۲ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نیز ٥٣ فقره پرونده قتل عمد در شوراهای حل اختلاف استان منجر به رضایت اولیای دم شده است.

موسوی همچنین به ایجاد زمینه آزادی زندانیان در طرح غربالگری قوه قضاییه که در پی شیوع بیماری کرونا در دستور کار قرار گرفت هم اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح ۱۵۰۰ زندانی در استان آزاد شدند و ١٢ هزار نفر هم به مرخصی رفتند.

۸۱ درصد دادرسی‌های فارس الکترونیکی است

وی با بیان اینکه اکنون ٨١ درصد دادرسی‌ها در فارس به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیز فارس برای ششمین سال متوالی، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

دادستان مرکز فارس نیز در ادامه این همایش به همکاری موثر شوراهای حل اختلاف با دادسراهای استان اشاره و عنوان کرد که یکی از اولویت‌های اساسی دادسراهای کشور، پیشگیری از جرائم و دعاوی است.

سیدمصطفی بحرینی افزود: سعی بر این است به جای مقابله و برخورد از مولفه پیشگیری استفاده شود و در این راستا باید به خوبی از ظرفیت شواهای حل اختلاف استان بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اقدامات دادسراها در سه محور کاهش ورودی پرونده‌ها به ویژه در جرائم قابل گذشت و دعاوی خانواده، اجرای احکام و زندان قرار دارد، گفت: میزان پرونده‌های ورودی به دادسراها در سال گذشته ٧٧٠٠ فقره بوده که امسال با کاهش یک هزار فقره‌ای به ٦٧٠٠ پرونده رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس خاطرنشان کرد: ماهانه دو هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز