خبرگزاری کار ایران

پس از دو سال برگزار می‌شود ؛

اجرای نمایش «کلفت‌ها» در سالن علامه رفیعی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۲۴۳

طراح و کارگردان تئاتر کلفت‌ها گفت: تئاتر کلفت‌ها نخستین تئاتر استان قزوین است که پس از اپیدمی کرونا در این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود از 16 بهمن 99 در سالن تئاتر علامه رفیعی قزوین به روی صحنه می‌رود.

جواد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار داشت: ابتدا بر خود واجب می‌دانم که درگذشت استاد ناصر ایزدفر را به جامعه هنری و عموم مردم قزوین تسلیت عرض کنم، همانطور که می‌دانید به خاطر کرونا درهای سالن‌های تئاتر حدود دو سال به روی مردم بسته بود که خوشبختانه امروز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  دوباره بازگشایی شد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی و تمرین بازیگران و عوامل این نمایش از تیرماه 98 آغاز و بهمن 98 مورد بازبینی و تایید قرار گرفت ولی متاسفانه به دلیل  کرونا  پشت درهای بسته سالن تئاتر ماند و امروز خوشحالیم که پس از دوسال تمرین و تلاش بازگشایی مجدد سالن‌ها و بازگشت مردم به سالن‌های تئاتر با اجرای نمایش کلفت‌ها هم زمان شده است.

سلطانی ادامه داد:  نویسنده نمایشنامه کلفت‌ها ژان ژنه از نویسندگان برجسته و صاحب سبک فرانسوی است، داستان این نمایش پر از حرف و موضوع و ایده  بوده ابعاد و پیچیدگی‌های بسیار جذابی برای مخاطب دارد تا جایی که ذهن مخاطب را حتی روزها پس از تماشای نمایش درگیر مفاهیم و موضوعات مختلف می‌کند.

کارگردان تئاتر کلفت‌ها گفت: آنچه در این نمایش اتفاق می‌افتد روایت گر زندگی سه نفر است دو کلفت  و یک مادام، این دو کلفت با وجود اینکه شاید از نظر فیزیکی قدرت بیشتری از مادام دارند و برای کشتن او برنامه‌ریزی می‌کنند ولی در نهایت با تمام تلاش باز هم نمی‌تواند بورژوازی را شکست بدهند به عبارتی دیگر ژنه نویسنده این اثر می‌خواهد بگوید که کسی که در جامعه فقیر است نمی‌تواند با سرمایه‌داری مقابله کند حتی اگر تعداد آنها بیشتر باشد و حتی اگر آسیب فراوانی دیده باشند.

وی تصریح کرد: در این نمایش مهسا بهرامی، عسل جلیلوند و نگین فرزانه فر ایفای نقش می‌کنند که با ظرفیت و استعدادی که از آنها سراغ دارم در آینده تئاتر استان قزوین نقش پر رنگ و سازنده‌ای خواهند داشت، امیدوارم مردم استان قزوین به دیدن این نمایش آمده و از دیدن آن لذت ببرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز