خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

رسانه‌های هتاک نباید مجالی برای فعالیت داشته باشند/ ارشاد در ِ رسانه‌ای که دروغ می‌گوید را ببندد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۷۲

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برخی در استان کارمند دولت هستند اما در رسانه خودشان علیه دولت هر چیزی که دلشان می‌خواهند می‌نویسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،محمدرضا پورمحمدی در آئین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم  محمد محمدپور، مدیرکل فقید این مجموعه، اظهار داشت: درگذشت ناباورانه و جانسوز محمدپور ضایعه‌ای بسیار عظیم برای حوزه فرهنگ و هنر استان بود و بر این باوریم که یاد و نام مردانی چون ایشان در تاریخ پرافتخار استان ماندگار خواهد بود.

وی همچنین به سوابق مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد استان اشاره کرد و افزود: ناظمی از چهره‌های شناخته شده، متعهد و با تجربه عرصه فرهنگ و هنر استان است که امیدواریم در تحقق سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان مثمر ثمر باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه پایدار و همه‌جانبه جامعه را نیازمند توجه ویژه به توسعه فرهنگی دانست و ادامه داد: بهره‌مندی از فرهنگ، هنر و تمدن غنی از جمله افتخارات ایران است و همین عوامل باعث شده است که کشور ما در هیچ دوره‌ای از تاریخ، مستعمره مستقیم هیچ کشوری نباشد.

پورمحمدی، ایران مدرن را مدیون آذربایجان دانست و اظهار داشت: تبریز از گذشته‌های دور صاحب مکاتب مختلف فرهنگی، اقتصادی، ادبی و سیاسی بوده که باید برای شناختن و شناساندن این مکاتب بیش از پیش تلاش کنیم و الگوسازی مناسبی از مشاهیر خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: تبریز، اسطوره تاریخ است و رمز و رازهای بسیار بزرگی را در قلب خود جای داده است که باید بیشتر از گذشته در این زمینه تحقیق و بررسی کرده و سر ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده‌ایم ولی کارهای بزرگی هم باید انجام دهیم، افزود: سامان‌دهی فضای مجازی و رسانه‌ها یکی از جدی‌ترین مطالبات ما از مدیرکل جدید است.

وی ادامه داد: معتقد به آزادی مطبوعات در چارچوب خطوط قرمز مشخص هستیم و در دو سال گذشته هیچ شکایتی از رسانه‌ها و خبرنگاران طرح نکرده‌ایم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: رسانه‌های فاقد مجوز و هتاک نباید مجالی برای فعالیت داشته باشند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس ضوابط و قوانین در این زمینه عمل کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه، آذربایجان هم سَر و هم سرّ ِ ایران است، گفت: ۱۴ روزنامه در استان وجود دارد که فقط عنوان روزنامه سراسری را به یدک می‌کشند، کدام روزنامه ما در تهران در دست مردم است؟

پورمحمدی افزود: فرهنگ را باید رسانه‌ها بسازنند، ارشاد باید در ِ رسانه‌ای که دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند و باج گیری می‌کند را ببندد نه اینکه بیشترین آگهی‌ها را به مخالفان دولت پرداخت کند.

وی تصریح کرد: آزادی تعریف دارد و کسانی که کارمند دولت هستند و مجوز نشریه به آنها داده شده، باید بررسی شوند که آیا صلاحیت اداره نشریه را دارند؟ چرا که برخی کارمند دولت هستند و علیه دولت هر چیزی که دلشان می‌خواهد می‌نویسند و آن را تضعیف می‌کنند.

وی همچنین بر اهتمام جدی اصحاب رسانه و مسئولان فرهنگی استان برای راه‌اندازی روزنامه سراسری در تبریز و توزیع گسترده آن تأکید کرد.

در این آئین ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های مرحوم دکتر محمد محمدپور، مدیرکل فقید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین علی پیروزمنش، سرپرست این اداره کل، سیدقاسم ناظمی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز