خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مطرح کرد؛

سهم ۵۰ درصدی بانوان قزوینی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۶۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: بیش از نیمی از جمعیت فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: امسال تقارن ایام دهه فجر با میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن تداعی کننده نقش زن در جریان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: به طور خاص در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های فرهنگی و نقش گذاری زنان، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات رو به پیشرفت و جهش های قابل توجهی ایجاد شده که کاملاً ملموس است.

اسماعیلی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم از لحاظ آماری هم به حضور مؤثر زنان توجه داشته باشیم، در حال حاضر بیش از نیمی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین را زنان تشکیل داده اند و این نشان می‌دهد که جریان انقلاب اسلامی یکی از عامل های اجتماعی مهم و موثر در این حوزه بوده که توانسته ما را در این نقطه قرار بدهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به موفقیت های بانوان هنرمند در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در طول سال های اخیر بسیاری از بانوان در جشنواره های فرهنگی، ادبی، هنری و رسانه ای در سطح استانی و ملی خوش درخشیده اند که مؤید ظرفیت های عظیم این قشر فرهیخته در استان قزوین است.

این مسئول به اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اشاره کرد و افزود: صدور مجوز فعالیت بانوان در مراکز و آموزشگاه ها و مؤسسات فرهنگی و هنری، انتصاب بانوان در پست های مدیریتی، اعطای بیمه هنرمندان، راه اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران قزوین برای نخستین بار و اعطای تسهیلات بخشی از اقدامات صورت گرفته در این راستا می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه و هم افزایی همه دستگاه ها و نهادهای متولی در این راستا و حمایت از بانوان فرهیخته بتوانیم روز به روز شاهد پیشرفت های ارزنده بانوان در تمامی عرصه ها به ویژه فرهنگی و اجتماعی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز