خبرگزاری کار ایران

روحبخش خبر داد:

تولید انحصاری فاکتور هشت انعقادی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۱۷

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولید برخی داروهای انحصاری در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی روح‌بخش با اشاره به اینکه در پی اعمال تحریم‌ها و کمبود دارویی برخی از افراد سودجو اقدامات غیرقانونی انجام می دهند که در این حوزه تلاش می‌شود تا با متخلفین برابر قانون برخورد شود، اظهار داشت:  به منظور بررسی تخلفات و برخورد قانونی با داروخانه‌های متخلف در سال جاری بیش از هزار و ۶۰۰ مورد بازررسی از داروخانه‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

روح‌بخش ابراز کرد: اولین حوزه فعالیت اداره دارو و مواد تحت کنترل، حوزه صدور پروانه و اقدامات قانونی مربوط به داروخانه‌ها از جمله پروانه تاسیس، تغییر پروانه یا تغییر صاحب پروانه است.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پروانه مسئولان فنی داروخانه‌ها، حجم قابل توجهی از اقدامات را به خود اختصاص داده ابراز کرد: جابه‌جایی داروخانه‌ها، ابطال پروانه بعضی از داروخانه‌های متخلف و یا فوت صاحب داروخانه از دیگر موارد کاری این حوزه از اداره دارو است.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ داروخانه شبانه روزی، ۵۴۵ داروخانه شهری و ۴۱ داروخانه نیمه وقت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند، گفت: با احتساب داروخانه‌های شهرستان‌ها و داروخانه‌های بیمارستانی ۹۰۸ داروخانه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می‌کنند و به لحاظ تعداد داروخانه‌ها در رتبه اول و یا دوم در کشور هستیم.

روح بخش با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد جز رتبه اول و یا دوم در کشور به لحاظ تعداد داروخانه‌ها است، بیان کرد: نظارت بر این تعداد داروخانه حجم کار زیادی را می طلبد .

وی با اشاره به اینکه بازرسی از داروخانه‌ها به عهده واحد بازرسی است، اظهار کرد: در تمام ایام و ساعات بازدید از داروخانه‌ها انجام می‌شود به گونه‌ای که ۵۵۰ تخلف گزارش شده و ۱۱۶۴ شکایت تلفنی ثبت و پیگیری شده است.

روح بخش با اشاره به اینکه در مشهد تعداد قابل توجهی شرکت پخش دارو فعالیت می‌کنند که ۵۹ شرکت سراسری نمایندگی در مشهد دارند و ۶ شرکت استانی نیز فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: این شرکت‌ها موظف هستند دارو را از کارخانه‌ها به داروخانه و بیمارستان‌ها منتقل کنند و روزانه حجم قابل توجهی دارو در سطح شهر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز