خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری بهزیستی استان خبر داد:

راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در ۵ شهرستان بزرگ خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۸۸

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: بنا به تصمیم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، کمپ‌های ماده ۱۶ در پنج شهرستان بزرگ استان خراسان رضوی در حال راه‌اندازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: مراکز اقامتی ترک اعتیاد اجباری موسوم به کمپ‌های ماده ۱۶ هم اکنون در شهرستان‌های سبزوار و تربت حیدریه راه‌اندازی شده و در قوچان، نیشابور و تربت جام نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

حسین تنها طلب گفت: این مراکز روی هم رفته حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت دارند و قرار است معتادان متجاهر شهرستان‌های استان که توسط شورای هماهنگی و با مدیریت فرمانداری شهرستان جمع‌آوری می‌شوند با حکم قضایی در این مراکز پذیرش و مورد درمان و بازتوانی قرار گیرند.

وی در خصوص هزینه‌های راه‌اندازی این مراکز گفت: ساختمان و تیم درمان این مراکز توسط یک مرکز ماده ۱۵ معرفی و هزینه‌های پذیرش و درمان که به شکل نفرروز پرداخت می‌شود به صورت ۵۰ درصد توسط فرمانداری و ۵۰ درصد توسط شورای هماهنگی تأمین خواهد شد.

تنها طلب گفت: هر یک از این شهرستان‌ها که مرکز اقامتی اجباری در آنها تأسیس شده، معین چند شهرستان اطراف‌شان نیز هستند و بدین ترتیب، تمام شهرستان‌های خراسان رضوی، پوشش جمع‌آوری معتادان متجاهر را دارند.

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، تأسیس کمپ‌های اجباری در این شهرستان‌ها بر اساس برآوردهایی بوده که شورای هماهنگی استان و فرمانداری‌ها از معتادان متجاهر در سطح شهرستان‌های استان انجام داده‌اند و جمع‌بندی نهایی این بوده که همین تعداد برای پوشش کل استان کافی است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی که مراکز تأسیس و مدیریت آنها مشخص شد، کار درمان و بازتوانی در مدت سه ماهی که متجاهرین درگیر اعتیاد، مهمان این مراکز هستند توسط تیم‌های تخصصی که بهزیستی آن را تعیین و بر کارشان نظارت می‌کند انجام خواهد شد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: در شهرستان‌ها به خاطر اینکه مراکز نگهداری موقت مانند مشهد وجود ندارد کارتن‌خواب‌ها نیز جمع‌آوری و با دستور قضایی در همین مراکز اجباری، پذیرش و نگهداری می‌شوند.

تنهاطلب گفت: ممکن است عده‌ای از کارتن‌خواب‌ها جزو معتادان متجاهر نباشند اما به خاطر اینکه جمع‌آوری و نگهداری آنها تکلیف شده و باید تا پایان فصل سرما شاهد حضور آنها در سطح جامعه نباشیم، لذا این افراد نیز در همان مراکز اقامتی اجباری نگهداری موقت می‌شوند و چگونگی ترخیص آنها منوط به تصمیم دستگاه قضایی است.

وی تأکید کرد: اگر این افراد با دستور قضایی در بخش جداگانه‌ای نگهداری شوند بهزیستی به عنوان متولی درمان و بازتوانی آنها، اقدامات کاهش آسیب مانند تغییر مصرف، مشاوره روان‌شناسی و مددکاری، جداسازی در صورت نیاز، انتقال به مراکز بهزیستی در صورت لزوم و اقداماتی از این دست در مورد آنها اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز