خبرگزاری کار ایران

با محوریت طرح‌های فناورانه تولیدی و صنعتی؛

آغاز فراخوان دومین رویداد نوآوری در مسیر تجاری‌سازی و جذب سرمایه در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۸۲

شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با همکاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی و مرکز نوآوری و کارآفرینی تک، در نظر دارد «دومین رویداد نوآوری تکآپ» را با محوریت طرح‌های فناورانه تولیدی و صنعتی در راستای تسهیل تجاری‌سازی این طرح‌ها برگزار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجید عباس‌زاده مدیرعامل مرکز نوآوری و کارآفرینی تک و دبیر این رویداد، در نشستی خبری که در شهرک فناوری بیوتکنولوژی و صنایع‌غذایی شمال شرق کشور برگزار شد، اظهار کرد: رویدادهای استارت‌آپ ویکندی رویدادهایی صرفا آموزشی هستند و هدفش انگیزش و ترویج فضای کارآفرینی است.

وی افزود: در فضای رویدادها بیشتر شاهد موضوع‌هایی در حوزه آی‌تی و خدمات بودیم و از آن سمت به حوزه تولید و صنعت و موضوع‌های دیگر که نیاز است رونق بگیرد، توجه ویژه‌ای نشده است.

دبیر این رویداد نوآوری ادامه داد: به همین علت رویداد فناوری تکآپ را با هدف شناسایی طرح‌هایی که در حوزه تولید و صنعت جنبه فناورانه و‌ مبتکرانه دارند، ایجاد کردیم تا در یک فرایند غربالگری و توانمندسازی، نکات مدنظر یک صنعتگر و‌ سرمایه‌گذار برای رسیدن به مرحله سرمایه‌گذاری و تولید در نظر گرفته شود.

عباس‌زاده در ادامه گفت: حدود ۲ ماه برای طرح‌ها و توسعه آن در نظر گرفته شده است. در فراخوان به‌نحوی زمان‌بندی کردیم که این طرح‌ها در کنار مشاوران و مربیان، در فضای کسب‌وکار مستندات را تکمیل کنند.

وی گفت: از مشکلات ما در اجرای طرح‌ها این است که بعضی طرح‌ها توان مالی و اجرایی ندارد، به همین علت از مجموعه‌های سرمایه‌گذار برای عملیاتی‌کردن طرح‌ها و به تولیدرساندن کمک گرفتیم. این طرح‌ها بعد از غربالگری و تکمیل، در قالب مشارکت یا تأمین سرمایه به مرحله تولید خواهد رسید.

وی تأکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که طرح‌ها را بعد از این مدت رها نمی‌کنیم و کمک می‌کنیم این تفاهم و‌ همکاری در بلندمدت نیز شکل بگیرد. بنابراین طرح‌ها پشتیبانی می‌شوند تا زمانی که به نتیجه برسند. حال ممکن است بعضی طرح‌ها نتوانند نظر سرمایه‌گذار را جلب کنند، اما امید ما این است که چند طرح را به نتیجه برسانیم تا درنهایت به مرحله تجاری و‌ تولید برسیم. ممکن است این اتفاق یک سال تا تولید زمان ببرد، اما مهم جرقه همکاری و شروع طرح و ادامه‌دادن آن است.

عباس‌زاده درباره زمان برگزاری این رویداد اظهار کرد: فراخوان چند روزی شروع شده و تا ۲۵بهمن‌ماه برای ارائه طرح مهلت در نظر گرفته شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا، نخبگان و پژوهشگران و صاحبان طرح‌های فناورانه که طرحشان جنبه تولیدی و صنعتی دارد، می‌توانند به سایت itechup.ir مراجعه و از آن طریق ثبت‌نام کنند و وارد رویداد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز