خبرگزاری کار ایران

در مراسمی انجام شد؛

اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به شهردار اصفهان / رونمایی از تمبر شهر دوستدار کودک

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۴۴

شهردار اصفهان گفت: اگر می خواهیم اصفهان شهر دوستدار کودک شود یعنی باید آرامش و آسایشی با توسعه امکانات رفاهی ایجاد کنیم که کودک در طول زندگی هیچ دغدغه ای اعم از دغدغه های جسمی و روحی نداشته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی در مراسم اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به شهردار اصفهان اظهار داشت: شبکه شهر دوستدار کودک در سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرد و شاهد هستیم چند شهر در دنیا به این موضوع پیوسته اند؛ اصفهان اولین شهری است که در ایران به عنوان پایلوت به این شبکه پیوست.

احساس امنیت کودک در شهر

وی با اشاره به اینکه هدف این است که شهر به گونه ای ساخته شود تا کودک در آن احساس امنیت کند، گفت: در شهر دوستدار کودک، کودک نه به عنوان موضوع توسعه پایدار بلکه به عنوان کارگزار توسعه پایدار است و باید به نیازهای اولیه به راحتی دسترسی داشته باشد، در شهر دوستدار کودک باید کودک در مسیر زندگی با مسائل رفاهی، تفریحی و آموزشی چالش پیدا نکند و در امنیت جسمی و به دور از همه آزارها و فشارها زندگی کند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اگر می خواهیم اصفهان شهر دوستدار کودک شود یعنی باید آرامش و آسایشی با توسعه امکانات رفاهی ایجاد کنیم که کودک در طول زندگی هیچ دغدغه ای اعم از دغدغه های جسمی و روحی نداشته باشد.

وی افزود: طرح شهروند دیپلمات به عنوان یک طرح نه تنها پیشنهادات و نظراتی را در خصوص موضوعات مختلف که در مورد شهر دوستدار کودک نیز قطعا پیشنهاداتی را دریافت خواهد کرد تا کودکان در ارتباط با توسعه شهر اصفهان نظر دهند.

نوروزی اضافه کرد: شهر بین المللی اصفهان می تواند شهر دوستدار کودک و سالمند باشد تا همه افرادی که در آن زندگی می کنند در فضای ایمن زندگی شرافتمندانه ای را تجربه کنند.

تحمیل مشکلات روحی و روانی به کودکان

استاندار اصفهان بیان کرد: از امروز مسئولیت و رسالت بیشتری بر عهده شهر اصفهان در قبال کودکان قرار می گیرد و باید در این زمینه برنامه ریزی خاص هم در دستور کار قرار دهند تا موجبات ترقی و تعالی بیشتر آینده خود و کودکان را رقم بزنیم.

عباس رضایی با بیان اینکه به دلیل عدم تحرک، مشکلات روحی و روانی خاصی در این دوران به کودکان تحمیل شده است، اظهار کرد: ضرورت نگاه علمی مترقی بر اساس اصل توسعه مطرح می شود که باید تمهیدات جدیدی برای زندگی امروز در نظر بگیریم.

اولین کنفرانس ملی شهرهای دوستدار کودک

 رئیس دفتر یونیسف در ایران نیز در این باره گفت: هم اکنون، 58 کشور در مقایسه با 40 کشور در سال 2019 ابتکار شهرهای دوستدار کودک را با همکاری یونیسف در سطوح مختلف اجرا می کنند.

مندیپ اوبرایان با اشاره به تعریف شهر دوستدار کودک، اظهار داشت: شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت ها و رفاه کودکان بخشی جدایی ناپذیر از سیاست ها، برنامه ها و تصمیم های عمومی است.

وی یادآور شد: در بهمن ماه سال 97، در نتیجه همکاری نزدیک بین وزارت کشور، شهرداری اصفهان و یونیسف ایران و از طریق مشارکت و تعامل با جامعه مدنی از جمله کودکان، اولین کنفرانس ملی شهرهای دوستدار کودک در ایران با حضور ذینفعان و مقامات کلیدی، از جمله کارشناسان جهانی ابتکار شهرهای دوستدار کودک یونیسف برگزار شد.

رئیس دفتر یونیسف در ایران افزود: نتایج به دست آمده از نظرات کودکان، در بیانیه جهانی کودک و جوانان از 167 کشور، که در آن انتظارات کودکان را نسبت به شهرداران در شهرهای دوستدار کودک ترسیم می کند، در نظر گرفته شد که در آن دسترسی هر کودک به مراکز بهداشتی با کیفیت، آموزش رایگان و فراگیر برای همه کودکان و همچنین بهبودی و به روزرسانی امکانات مدرسه قید شده بود.

اصفهان مسئول بهبود هرچه بیشتر رفاه کودکان

اوبرایان تصریح کرد: ما امروز به منظور هموار کردن مسیر خود برای گسترش ابتکار شهرهای دوستدار کودک در ایران، در اصفهان جمع شده ایم تا قدمی بسیار مهم در تبدیل اصفهان به شهری دوستانه تر برای کودکان را جشن بگیریم به طوریکه امروز، با امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور، دفتر یونیسف در ایران و شهرداری اصفهان، اصفهان به عنوان اولین شهر از ایران برای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک، به عنوان یک شهر کاندید شناخته می شود و لوگوی کاندیداتوری شهرهای دوستدار کودک را دریافت می کند.

وی افزود: این موضوع به این معناست که اصفهان مسئولیت بهبود هرچه بیشتر رفاه کودکان به ویژه آسیب پذیرترین کودکان را بر عهده دارد.

در مراسمی، نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک به عنوان اولین شهر کشور از سوی رئیس دفتر یونیسف در ایران، به اصفهان اهدا شد.

در این برنامه همچنین از تمبر شهر دوستدار کودک، رونمایی شد و تفاهم نامه کاندیداتوری شهر اصفهان برای دریافت نشان شهر دوستدار کودک نیز بین شهردار اصفهان، رئیس دفتر یونیسف در ایران و نماینده وزارت کشور به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز