خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان:

دومین برج خشک نیروگاه سال 1401 بهره برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۳۲

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: به منظور توسعه روند خنک سازی آب در نیروگاه برق شهید مفتح همدان، دومین واحد برج خنک کننده خشک این نیروگاه تابستان 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، عبدالمجید دیناروند عصر سه‌شنبه در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان همدان از نیروگاه شهید مفتح، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور، به منظور صرفه جویی در تامین آب، دومین برج خشک نیروگاه برق شهید مفتح تا سال1401 بهره برداری می‌شود.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از سامانه خنک کننده خشک، سالانه نزدیک به ۷۵ درصد در مصرف آب این نیروگاه صرفه‌جویی می‌شود.

دیناروند عنوان کرد: نخستین واحد برج خشک این نیروگاه در شهریور سال ۱۳۹۴ همزمان با سفر هیات دولت به استان همدان به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق را دارد، افزود: این نیروگاه تمامی برق مصرفی استان همدان و بخشی از نیاز مشترکان استان‌های همجوار را نیز تامین می کند.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان تاکید کرد: به منظور تولید یکپارچه برق و جلوگیری از خاموشی، به ناچار از سوخت مازوت برای تولید برق در این نیروگاه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از پساب تصفیه شده فاضلاب همدان برای عملیات خنک‌سازی در این نیروگاه استفاده می‌شود، تصریح کرد: این آب تصفیه شده شفاف، بدون بو و از نوع صنعتی محسوب می‌شود که برداشت از آب های زیر زمینی را به صفر رسانده است.

دیناروند ادامه داد: پس از انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب همدان به این نیروگاه، از مجموع ۲۷ حلقه چاه آب موجود، ۲۵ حلقه آن مسدود و ۲ حلقه چاه نیز با هدف استفاده کارکنان نیروگاه نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این نیروگاه مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: این نیروگاه با توان مهندسان ایرانی راه اندازی و فعال شده و تمامی تجهیزات موردنیاز  آن نیز در داخل کشور تهیه و تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت دومین نیروگاه برق همدان نیز به زودی در ملایر آغاز می شود، اظهار داشت: نیروگاه برق ملایر ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد و از لحاظ راهبردی پشتیبان نیروگاه شهید مفتح محسوب می‌شود و وجود آن برای ایجاد اشغال در استان بسیار ارزشند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز