خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان:

مردم سهام عدالت خود را نفروشند/ وثیقه‌گذاری و دریافت کارت اعتباری به جای فروش سهام

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۴۳۱

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، با بیان اینکه برخی از مردم به واسطه نیازهای مالی تمایل به فروش سهام خود دارند، گفت: از هفته های آتی مردم می توانند با وثیقه گذاری سهام در بانک ها معادل ۶۰ درصد ارزش سهام خود کارت اعتباری دریافت کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید رضا عظیمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت از اوایل امسال شروع شده است، اظهار کرد: مالکیت سهام عدالت در اختیار مردم بود، اما مدیریت آن هنوز به مردم واگذار نشده بود.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت سهام عدالت به مردم بعد از ۱۵ سال از طریق سامانه سجام، افزود: فارغ از اینکه در کوتاه مدت قیمت سهام افزایش یا کاهش می یابد، بهتر است که مردم سهام را نگه دارند، زیرا سهام ارزشمند بوده و در بلندمدت می توانند از سود آن بهره مند شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، با بیان اینکه برخی از مردم به واسطه نیازهای مالی تمایل به فروش سهام خود دارند، خاطرنشان کرد: ممکن است مردم برای تامین هزینه های خود به پول نقد نیاز داشته باشند و لذا اقدام به فروش سهام کنند.

عظیمی ادامه داد: از سهامداران می خواهیم به جای فروش سهام خود اقدام به وثیقه گذاری آن در بانک های تعیین شده و دریافت تسهیلات کنند.

وی با بیان اینکه مردم می توانند با وثیقه گذاری سهام در بانک ها معادل ۶۰ درصد ارزش سهام خود کارت اعتباری دریافت کنند، متذکر شد: از این طریق علاوه بر حفظ اصل سهام، نیازهای مالی نیز تامین می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان، از اعلام آمادگی هفت بانک برای همکاری با شرکت سپرده گذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از هفته آینده این طرح عملیاتی شده و بانک های منتخب به مردم معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز