خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مرکزی:

تحرکات انتخاباتی با جدیت رصد و گزارش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۳۲۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس‌ستاد انتخابات استان‌گفت:تحرکات‌انتخاباتی در این استان با جدیت از سوی ستاد انتخابات رصد می‌شود و هرگونه مشاهده رفتار غیرقانونی از سوی نامزدهای انتخاباتی در تایید صلاحیت آنان تاثیرگذار است.

به گزارش ایلنا، بهروز اکرمی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه هیات‌های اجرایی انتخابات استان هنوز تشکیل نشده است بنابراین امکان برخورد با متخلفان وجود ندارد، اما تحرکات انتخاباتی با جدیت از سوی بخشداران و فرمانداران نقاط مختلف استان ارزیابی و به ستاد انتخابات گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: معتمدان برای تشکیل هیات‌های اجرایی مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۱ اسفندماه امسال از سوی وزیر کشور معرفی می شوند. صدور دستور آغاز انتخابات نیز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ صادر خواهد شد و هیات‌های اجرایی نیز از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ تشکیل می‌شود. هیات‌های اجرایی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا باید از ۱۹ تا ۲۳ اسفندماه امسال تشکیل و ثبت نام داوطلبان نیز از ۱۶ تا ۲۲ فروردین انجام می‌شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان اظهار داشت: در خصوص انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، داوطلبان شرکت در این انتخابات باید از ۲۰ آذرماه تا ۲۵ اسفندماه امسال گواهی عدم سوء‌ پیشینه را دریافت کنند و صدور آگهی ثبت نام از داوطلبان نیز ۱۹ اسفندماه امسال ابلاغ می‌شود. تاریخ ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه امسال اعلام شده و اسامی داوطلبان پایان هر روز ثبت نام برای به منظور بررسی سوابق به مراجع قانونی ارسال و زمان اعلام نتایج بررسی سوابق داوطلبان از سوی مراجع چهارگانه نیز ۲۲ اسفندماه امسال تا ۷ فروردین ماه سال آینده اعلام شده است. 

اکرمی تصریح کرد: اطلاعیه برای دریافت گواهی عدم سوء‌ پیشینه داوطلبان و استعفای مقامات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز از ۱۵ آذرماه امسال صادر شده و داوطلبان باید از ۱۶ دی‌ماه امسال تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ گواهی سوء‌پیشینه خود را دریافت کنند. اسامی و مشخصات داوطلبان در پایان هر روز از ثبت، توسط هیات اجرایی به مراجع قضایی اعلام و طبق تبصره ۲ ماده ۴۹ قانون و ماده ۵۱ آیین‌نامه نتایج بررسی سوابق داوطلبان از ۱۷ فروردین تا یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ توسط مراجع چهارگانه اعلام می‌شود. 

وی بیان داشت: در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز مهلت استعفای داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات، ۱۴ مهرماه امسال اعلام شده بود و زمان ثبت نام داوطلبان نیز از ۸ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ است که در همین زمان نیز باید هیات‌های اجرایی این فرآیند تشکیل شوند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با شورای نگهبان است، امکان برگزاری انتخابات الکترونیک در این دوره وجود ندارد. در صورت تصمیم گیری و ابلاغ وزارت کشور به استان امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان با دامنه محدود در شهرستان‌های بزرگ وجود دارد. برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراهای اسلامی شهر منوط به برنامه ریزی و تصمیم وزارت کشور است و تاکنون هیچ دستورالعملی در این رابطه به استان ابلاغ نشده است. 

اکرمی ابراز داشت: سابقه استان مرکزی در برگزاری انتخابات مختلف درخشان است و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در خردادماه سال ۱۴۰۰ نیز باید به بهترین شکل ممکن و با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. در استان مرکزی علاوه بر این 2 انتخابات، انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز