خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی خبر داد:

برپایی تورهای نوروزی با شرایط خاص در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۸۹

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: براساس پیگیری‌های به عمل آمده، در قالب ضوابط و مقررات تعیین‌‌شده تورهای نوروزی در اردبیل برقرار می‌شود.

به‌گزارش ایلنا، نادر فلاحی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده سفرهای نوروزی در استان اردبیل درقالب تورهای مسافرتی و نیز سفر با خودروهای شخصی با ضوابط ویژه برقرار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس در ایام عید نوروز تمامی مراکز اقامتی رسمی، هتل‌ها، اماکن تفریحی و گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌ها با رعایت مقررات و ضوابط از پیش تعیین‌شده و حفظ فاصله اجتماعی فعال خواهد بود که در راستای جلوگیری از تراکم جمعیتی بلیط‌‌‌فروشی در اماکن تاریخی و گردشگری براساس زمانبندی خواهد بود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به وضعیت کنونی استان اردبیل از حیث شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به شرایط استان در صورتی که در یک ماه آینده با رعایت پروتکل‌های اعلام‌شده وضعیت فعلی استان پایدار مانده و بحرانی نشود شاهد برقراری تورها و اجرای برنامه‌ها در این ایام خواهیم بود.

فلاحی ادامه داد: از عموم هم‌استانی‌های تقاضا می‌شود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اعلام شده از سوی ستاد ملی و استانی کرونا زمینه‌ای فراهم کنند تا بتوانیم شاهد تحقق هدفگذاری‌ها در عید نوروز باشیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برقراری تورهای خارجی از استان اردبیل در ایام نوروز خبر داد و گفت: مبادی ورودی و خروجی استان به کشور آذربایجان فعال بوده و برای مسافران نوروزی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

او افزود: برای جلوگیری از تراکم جمعیتی اسکان مسافران و گردشگران نوروزی صرفا در اماکن رسمی براساس مجوزهای صادره خواهد بود و هرگونه فعالیت اقامت‌گاه‌های غیررسمی اعم از کمپ چادری و اسکان در مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع خواهد بود.

فلاحی عنوان کرد: مجموعه‌های گردشگری نیز باید تدابیری اتخاذ کنند که از هرگونه تراکم جمعیتی در داخل و خارج مجموعه جلوگیری کنند که در این زمینه باید برنامه‌ها و تدابیر این مجموعه‌ها پیش از ایام نوروز اعلام و بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز