خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین خبرداد:

واکسیناسیون ۹۵ هزار راس دام علیه طاعون در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۴۳

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از واکسینه شدن ۹۵ هزار راس دام سبک مقابل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک( PPR ) یک بیماری ویروسی واگیردار است که گوسفند، بز و نشخوارکنندگان کوچک به آن مبتلا می‌شوند و می تواند خسارات زیادی را به واحدهای دامی سبک وارد سازد.

وی افزود: این بیماری موجب بروز تلفات بسیار بالای ۱۰ تا ۹۰ درصدی در گله‌های حساس می شود که از علائم این بیماری تب،ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلالات تنفسی از قبیل سرفه، پنومونی و اختلالات گوارشی مثل التهاب روده و اسهال است. 

جلوخانی افزود: با توجه به اهمیت کنترل و مقابله با بیماری PPR،اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با تامین به موقع واکسن نسبت به واکسیناسیون ۹۵هزارو ۶۹۲ رأس دام سبک در این شهرستان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون اقدام کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با توصیف اهمیت کنترل این بیماری، از دامداران و تولیدکنندگان محصولات دامی خواست ضمن همکاری‌ لازم با تیم های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها از هر گونه نقل و انتقال دام بدون اخذ مجوز و هماهنگی با اداره دامپزشکی خودداری کنند. 

این مسئول در پایان از عموم دامداران خواست، هر گونه موارد مشکوک بیماری تنفسی، گوارشی و تلفات احتمالی دامها را با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز