خبرگزاری کار ایران

افتتاح طرح‌های آبخیرداری با اعتبار ۲۹۳میلیارد ریال در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۱۶

​ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از افتتاح پروژه‌های آبخیزدازی در دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۲۹۳میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوشهر ، غلامرضا منتظری  در آیین آغاز پروژه‌‌های آبخیزداری در شهرستان دشتی اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر عملیات اجرایی 3 پروژه آبخیزداری در شهرستان دشتی آغاز شده است.

وی این پروژه‌ها را در حوزه‌های آبخیز کردلان، خانی و حوزه شهری خورموج دانست و بیان کرد: این پروژه‌ها شامل 7  سازه با اعتبار 51 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری را برشمرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی استان بوشهر اجرای پروژه‌های آبخیزداری اجتناب ناپذیر است چراکه حجم بالای روان‌آب حاصل از بارش‌های استان بوشهرکه حدود 4 میلیارد متر مکعب برآورد می‌شود در صورت اجرای عملیات آبخیزداری می‌توان آن را استحصال کرد.

منتظری با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری ضمن کاهش خطرات سیل در کنترل فرسایش رسوب و حفاظت از خاک نقش مهمی دارد افزود: اثرات مهم عملیات آبخیزداری در تغذیه سفره‌های زیرزمینی است که با توجه به بیلان منفی دشت‌ها لازم و ضروری است. 

وی در مورد عملیات آبخیزداری حوزه شهری خورموج اعلام کرد: با توجه به مطالعات و طراحی صورت گرفته 23 سازه آبخیزداری در بالادست شهر خورموج که دارای 9 زیر حوزه است احداث می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه در این حوزه عملیات بیومکانیک شامل 4 هزار و 900 هکتار کپه‌کاری با چاله‌های فلسی و یک‌هزار و 129 هکتار هلالی‌آبگیر اجرا می‌شود افزود: اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه حدود 230 میلیارد ریال است که مقرر شد 150 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین و مابقی از سایر منابع تامین شود.

منتظری از افتتاح پروژه‌های آبخیزداری در دهه فجر خبرداد و تصریح کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 14 پروژه با 293 میلیارد ریال در شهرستان‌های جم، کنگان، دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان افتتاح شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان دشتی هم بیان کرد: امسال 2 طرح بند سنگ ملاتی با اعتبار 13.5 میلیارد ریال  و پخش سیلاب لاور شرقی یک مورد بند سنگ ملاتی تنگ سدر با 12.5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

محمد زنگنه با اشاره به  افتتاح 2 طرح آبخیزداری با 9.5 میلیارد ریال گفت: 7  طرح آبخیزداری در رقبات خورموج خانی و کردلان دشتی با اعتبار بیش از 5 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز