خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین خبرداد:

تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۰۸۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تمدید مهلت ارسال آثار متقاضیان به نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی تا ۲۵ بهمن ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده‌یاد استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی و با هدف ارتقای زبان و ادب فارسی و تقدیر از پدید آورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی برگزار می‌شود.

وی افزود: نشان ملی دبیرسیاقی به صورت سالانه برگزار خواهد شد و به بهترین کتاب و یا رساله دکتری که در حوزه تصحیح متون نظم و نثر در کشور تولید شده باشد تعلق می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی قزوین و با همکاری معاونت فرهنگیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می‌شود و مهلت آثار تا ۱۰ بهمن ماه ۹۹ پیش بینی شده بود که با توجه به درخواست تعدادی از متقاضیان تا ۲۵ بهمن ماه تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یادآور شد: کلیه پژوهشگران و ناشران می‌توانند بدون محدودیت خاصی در این رویداد شرکت کنند و آثار خود را تا ۲۵ بهمن ماه ۹۹ به دبیرخانه ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین مراجعه و یا با دبیرخانه با شماره تلفن ۰۲۸۳۳۶۹۱۳۹۲ و ۳۳۶۹۱۴۰۴ تماس بگیرند.

این مسئول تاکید کرد: آثار ارسالی باید محصولِ سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ باشد و داوری آثار توسط چهره‌های ادبی و فرهنگی انجام و مراسم اختتامیه ۴ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

دکتر سیدمحمد دبیر سیاقی در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در قزوین به دنیا آمد و از شاگردان علامه دهخدا بود، او در سال ۱۳۲۴ دکتری ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و در سال ۱۳۲۵ به عضویت انجمن بین‌المللی ایران شناسی درآمد.

استاد دبیرسیاقی نزدیک به ۸۰ متن ادبی و تاریخی را تصحیح و منتشر کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به “شاهنامه فردوسی”، “دیوان منوچهری”، “نزهه‌القلوب”، “فرهنگ سُروری و سلطان جلال‌الدین خوارزمشاه” و تصحیح لغت فرس اسدی طوسی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز