خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

شنیده شدن صدای زنگ موج جدید کرونا در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۸۶۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه صدای زنگ خطر موج جدید کرونا در فارس شنیده می‌شود، از مردم خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در مقابله با این بحران، از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش ایلنا عبدالرسول همتی در دویست و پنجاه و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شاهد افزایش شمار تست‌های تشخیصی کرونا و تداوم طرح شهید سلیمانی در رابطه با مقابله با کووید۱۹ در فارس هستیم.

همتی افزایش مراجعه به آزمایشگاه‌های تشخیصی کروناویروس در فارس را نشان‌دهنده افزایش آمار ابتلا به این بیماری دانست و از شهروندان درخواست کرد که علاوه بر رعایت کامل مفاد شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خصوصا حضور در تجمعات، از سفر به مناطق جنوبی استان فارس خودداری کنند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیر رعایت اصول بهداشتی و همکاری مردم در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹، تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ میانگین هفتگی موارد ابتلا در استان، با افزایش خودمراقبتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی دو متر، در این بحران از خود و اطرافیان مراقبت کنیم.

وی با تاکید بر پایبندی جدی به رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا در استان، افزود: در صورت ادامه روند افزایش آمار در استان، مردم با آسیب های مجدد موج جدید کرونا مواجه می‌شوند.

همتی همچنین در خصوص آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، از رسیدن تعداد تست‌های تشخیصی کرونا به ۵۹۳ هزار مورد خبر داد و گفت: این تعداد تست منجر به تشخیص ۱۶۸ هزار و ۴۴ مورد مثبت قطعی شده است.

این مقام بهداشتی همچنین از انجام ۱۸ هزار تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی در فارس خبر داد و گفت: با انجام این تست‌ها ۱۴۲۹ بیمار شناسایی و نسبت به مراقبت از آنان اقدامات لازم انجام شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را ۳۱۴۷ نفر اعلام کرد.

همتی با اشاره به اینکه ۱۶۳ هزار و ۲۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس خوشبختانه بهبود یافته‌اند، گفت: براساس بررسی آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی، ۴ شهرستان شیراز، ممسنی، پاسارگاد و استهبان، در وضعیت زرد و دیگر نقاط فارس در منطقه آبی کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بار دیگر تاکید کرد که میزان همکاری مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مهمترین عامل در کنترل بیماری و ممانعت از افزایش موارد ابتلا، بستری و متعاقب آن مرگ و میر ناشی از کرونا است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز