خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان تأکید کرد:

تلاش برای بهره برداری راه آهن رشت - کاسپین و آزاد راه تهران - شمال

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۷۷۰

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اجرای اتصال راه آهن رشت- کاسپین و تکمیل باقیمانده آزاد راه تهران - شمال، گفت: تلاش می شود این پروژه ها در سال آینده بهره برداری شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اوسط اکبری مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آخرین وضعیت اتصال راه‌آهن رشت- انزلی- کاسپین، اظهار کرد: در حال حاضر قطعه شش از پیشرفت فیزیکی ۷۰ دری برخوردار است.

وی با بیان اینکه قطعه هفت این پروژه نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها و زمانبندی اعلام شده این مسیر ۳۵ کیلومتری سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اتصال این مسیر ریلی در حمل و نقل کالا و کریدور شمال و جنوب، افزود: تلاش مسئولان ملی و استانی در این است که این پروژه در زمان بندی انجام شده تکمیل و بهره برداری برسد.

وی اجرای ۸ کیلومتر باقیمانده از آزاد راه تهران- شمال را از دیگر پروژه‌ها و طرح‌های ملی و مهم استان گیلان برشمرد و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا این قطعه باقیمانده در محدوده رودبار - منجیل پایان خرداد ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

اکبری مقدم در ادامه به برخی اقدامات عمرانی و آبادانی انجام شده در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: گیلان بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از ۹ هزار کیلومتر در حوزه روستایی واقع شده است.

تلاش برای بهره برداری راه آهن رشت - کاسپین و آزاد راه تهران - شمال

گیلان در مسیر توسعه و آبادانی

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارائه خدمات به شهروندان گیلانی نیز گفت: پوشش ۹۸ درصدی دو هزار و ۲۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در حوزه برق، دسترسی ۹۵ درصدی دو هزار و ۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلانی از نعمت گاز و پوشش بیش از ۷۷ درصدی روستاهای این استان در حوزه آب آشامیدنی بخش‌های از خدمات ارائه شده بعد از پیروزی انقلاب است.

معاون عمرانی استانداری گیلان به وجود برخی مشکلات در حوزه آب آشامیدنی در روستاهای استان اشاره و تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا این مشکلات نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های بسیاری دارد که وجود ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری بخشی از آن است، گفت: ۸۶ هزار هکتار از این اراضی که قابلیت تجهیز و نوسازی داشته اند این طرح در آنها اجرایی شده است.

اکبری مقدم با اشاره به پروژه‌ها پیش بینی شده برای بهره برداری در ایام دهه فجر، اظهار کرد: امسال در این ایام ۸۹۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سهم بخش خصوصی در این پروژه‌ها دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان با ۱۴۰ طرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز