خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان مطرح کرد:

اجرای 7 پروژه توسعه شهری با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان در اصفهان/ استفاده بهینه از حمل و نقل عمومی با ساخت پارک سوارها

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۷۱۳

شهردار اصفهان از احداث پارک سوارها در جوار ایستگاه های مترو برای خدمت رسانی بیشتر به مردم اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی با اعلام این خبر گفت: یکی از پروژه هایی که افتتاح شد پارک سوار عاشق آباد است؛ این پایانه در ابتدای خط مترو (ایستگاه قدس) قرار دارد که در پایان خط یک مترو (ایستگاه صفه) نیز پارک سوار دیگری با نام صفه احداث شده است. احداث پارک سوارها حرکت زیبایی است که طی دو سال گذشته رقم خورده است.

وی با بیان اینکه پارک سوار عاشق آباد سال گذشته کلنگ زنی شد، افزود: کلنگ پارک سوار صفه نیز سال 98 به زمین زده شد و امروز هر دوی این پایانه ها فضایی را برای شهروندان ایجاد کرده تا هر فردی که قصد دارد ماشین خود را در این پایانه ها پارک کند این کار را انجام و با استفاده از مترو در آن سوی شهر کارهای خود را انجام دهد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: ما در اصفهان می خواهیم همه دروازه های ورودی شهر اینگونه شود، اگر پایانه اندیشه ساخته شده و اگر قرار است در دارک و یا در کنار پایانه کاوه، پارک سواری ساخته شود برای این است که ترددها در شهر کمتر شده و استفاده بهینه از مترو صورت بگیرد. در پارک سوار عاشق آباد هم افراد می‌توانند خودروی خود را در این محل پارک و سپس از مترو استفاده کنند، علاوه بر این پارک سوار عاشق آباد محل تبادل خط های اتوبوس بوده و امکانات دیگری نیز در آن فراهم شده است.

وی یادآور شد: احداث پارک سوارها در جوار ایستگاه های مترو برای خدمت رسانی بیشتر و استفاده بهتر شهروندان از حمل و نقل عمومی است.

وی تاکید کرد: 7 پروژه با هزینه ای بالغ بر 100 میلیارد تومان در منطقه 12 به بهره برداری رسید و برای 5 پروژه دیگر نیز که عملیات اجرایی آن در ابتدای دهفه فجر آغاز شد حدود 40 میلیارد تومان دیگر تا پایان سال در این منطقه هزینه می شود. انجام این اقدامات می تواند تا حدودی فاصله میان محله های کمتر برخوردار را با محلات برخوردار کمتر کند، اینها توفیق بزرگی است که نصیب مردم این شهر می شود.

اوج گرفتن اقدامات مدیریت شهری با وجود مشکلات

رئیس شورای شهر اصفهان نیز یادآور شد: مردم از ما انتظار دارند به معیشت، امور زندگی، زیست، شغل و ... آنها توجه داشته باشیم.

علیرضا نصر با بیان اینکه شهرداری در حال طی کردن روزهای اوج خود با وجود همه مشکلات بوده و پا در رکاب، قطار توسعه و پیشرفت شهر را پیش می برد، ادامه داد: بودجه 8 هزار و  650 میلیارد تومانی شهرداری، به شورای شهر ارایه شد، شورای شهر نیز باید به این بودجه ورود کند و امیدواریم تا پایان بهمن ماه یا اوایل اسفندماه این بودجه مصوب شود تا اسب فعالیت ها زین شده و ما بتوانیم پس از عید اتفاقات دیگری را در این شهر رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری اتفاقات خوبی در شهر رقم خورد، با بودجه ای که امروز تقدیم شورا شد چیزی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان در این دوره مدیریت شهری از مردم دریافت و برای مردم هزینه شده و خواهد شد. یعنی بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان اتفاق عمرانی در کنار سایر اتفاقات دیگر مانند فضاسازی برای بخش خصوصی برای شهر رقم خورده است.

نیمی از بودجه شهر صرف پروژه های عمرانی می شود

عضو هیات رئیسه شورای شهر اصفهان نیز اظهار کرد: اگر قصد داشته باشیم از حمل و نقل عمومی به خوبی استفاده کنیم لازم است در اطراف ایستگاه های مترو پارک سوارهایی داشته باشیم تا هم اتوبوس های شرکت واحد از جای مناسبی برخودار باشند و هم مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

اصغر برشان تصریح کرد: بالغ بر نیمی از بودجه کل شهر صرف مباحث عمرانی و ترافیکی شهر می شود و امروز چیزی که مردم آن را مشاهده نمی کنند این است که خط دو مترو در زیر شهر با هزینه بسیار سنگین در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز