خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزان فود تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۰۸

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت 96 درصدی و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزان فود تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد بختیاری فر در گفت وگو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر 0.8 در صد از جمعیت  روستایی همدان تحت پوشش شبکه های جمع آوری فاضلاب قرار دارد،گفت: این عدد در میانگین کشوری معادل 0.5 درصد جمعیت است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به مشترکین روستایی در اولویت اقدامات ما قرار دارد، اظهار داشت: در همین راستا؛ پروژه احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای ارزان فود در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 96 درصد دردست اجرا است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری این پروژه وارد مدار بهره برداری شود.

بختیاری فر با اشاره به اینکه از سال 87 پروژه ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای ارزان فود کلید خورد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار صرف پروژه مذکور شده و  این پروژ ه با هزینه کرد 500 میلیون تومان اعتبار دیگر وارد مدار بهره برداری می شود.

وی افزود: با بهره برداری از پروژه مذکور 2 هزار و 406 نفر از جمعیت روستای ارزان فود تحت پوشش تصفیه‌خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

بختیاری فر همچنین با اشاره به دیگر روستاهای بالادست سداکباتان و پیشرفت 42 درصدی پروژه تصفیه خانه روستای ابرو عنوان کرد: این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه از پیشرفت 60 درصدی پروژه احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای یلفان و بهره برداری از آن در سال پیش رو خبر داد و بیان کرد: مطالعات توجیهی ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در سه روستای ورکانه، شمس آباد و تکمه داش نیز آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به سایر اقدامات انجام شده در دیگر روستاها گفت: درحال حاضر مطالعات ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در روستاهای مهدی آباد و یکن آباد دردست انجام  است که با اجرای پروژه های مذکور در مجموع 5 هزار و 127 نفر از جمعیت روستایی استان از خدمات شبکه جمع آوری فاضلاب  برخوردار خواهند شد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص روستاهای مهاجران و  درگزین نیز توضیح داد:به تازگی قرارداد مطالعاتی احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای مهاجران منعقد شده ضمن اینکه در روستای درگزین نیز مطالعات توجیهی با پیشرفت 45 درصد در حال انجام است.

وی از اجرای مطالعات توجیهی احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب در روستای دمق  خبر داد و عنوان کرد: این مطالعات با پیشرفت 30 درصد در حال انجام است.

فرهاد بختیاری فرهمچنین اظهار داشت: مطالعات احداث تصفیه خانه در دو روستای انصار و سنگستان با پیشرفت 80 درصد در حال انجام است که با بهره برداری از پروژه مذکور مجموعا 3 هزار و 744 نفر از جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات جمع آوری فاضلاب قرار می گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز