خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهمئی:

باید از مردم عذرخواهی کنیم/ ملت ایران تحقیر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۹۳

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم است از مردم عذرخواهی کنیم که بعضی از شهروندان این کشور ثروتمند، با خجالت به نانوایی بروند و نان قرضی تهیه کنند.

به گزارش ایلنا از یاسوج،محسن رضایی در بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ از یک طرف ملت ایران خرمشهرها را آزاد می‌کند اما در همین بهمئی پرافتخار ما، فقر و بیکاری هست و جوانانش به عسلویه می‌روند تا کار پیدا کنند. ماجرا چیست؟

وی با بیان اینکه خیلی از مردم از ما سئوال می‌کنند که شما که موشک و ماهواره‌های پیشرفته می‌سازید، چطور نمی‌توانید خودروسازی بی کیفیت را چاره کنید؟ اظهارداشت: باید رمزگشایی کرد.

فرمانده ارشد سپاهی ایران با طرح این سئوال که چرا یک عده‌ای ملت ما را تحقیر می‌کنند؟ ادامه داد: پاسخ این سئوال را حضرت امام (ره) داده است. امام نوشت: مراقب باشید بعد از من، نااهلان و نامحرمان وارد انقلاب نشوند.

رضایی گفت: نااهلان یعنی آدم‌های بی عرضه که فقط ادعاهای زیادی دارند، یعنی کسانی که دستشان به فساد آغشته است و فساد در تیم شان وجود دارد، شایستگی در آنها نیست و نااهل، ناکارآمد است.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامحرمان افرادی هستند که حتی ممکن است تخصص و سواد هم داشته باشند اما فرمان این ماشین را به جای اینکه روی جاده منافع ملی ایران برانند، فرمان را به سمت مسیر غریبه‌هایی مثل آمریکا هدایت می‌کنند.

 نویسنده کتاب ایران آینده گفت: نامحرمان و نااهلان،در بخش‌هایی از اداره کشور وارد شده‌اند،در مدیریت اقتصادی و فرهنگی،نااهل کم نداریم.

رضایی بااشاره به وضعیت کنونی سازمان بورس، یادآورشد:‌ همین جریان بورس را شما ببینید، ما بارها به مسئولانی که مدیریت بورس را برعهده داشتند، تذکر دادیم، اعلام خطر کردیم، گفتیم مراقب باشید این سرعتی که در بورس پیدا شده، چنانچه پول‌های واردشده به بورس، به سمت تولید نرود، گرداب ایجاد می‌کند و ثروت مردم را نصف می‌کند.

وی گفت:‌ یک زمانی مال باختگان بانکی داشتیم. حالا مال باختگان بورس داریم. این نفوذ و ورود نامحرمان و نااهلان، باعث فاصله افتادن بین دولت و مردم شده ، امروز دو تا سفره جداگانه داریم؛ سفره دولت و سفره مردم، در حالی که در زمان امام، یک سفره بیشتر نداشتیم و همه دولتی‌ها ،مجلسی‌ها و همه مردم می‌آمدند و روی یک سفره کنار یکدیگر می‌نشستند.

رضایی خطاب به دولتمردان افزود: این درست است که شما مرتب اوراق قرضه چاپ کنید که دولت را اداره بکنید و بعد تورم ناشی از این قرض‌های شما وارد خانه‌های مردم شود و تبدیل به تورم شود؟ شما دولت را اداره بکنید اما مردم معیشت نداشته باشند؟ مردم درآمد نداشته باشند؟ مردم قدرت خرید نداشته باشند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شما دیدید که در سال 92 یک کاندیدا یک کلید بلند کرد، من ناراحت شدم، دست کردم در جیب‌ام و یک هزار تومانی درآوردم. گفتم که‌ ای مردم این هزارتومانی ممکن است سقوط کند. ما می‌خواهیم نگذاریم پول ملی ما ساقط بشود. خب، چرا توجه نکردند؟ چرا به این دغدغه اقتصادی محل نگذاشتند؟ چرا باید بر سر پول ما ضربه بزنند؟ چرا باید در برابر پول‌های کشورهای عربی، پول ملی ما تضعیف بشود؟ آیا این تحقیر ملت ما نیست؟ چرا ملت ما را تحقیر می‌کنید؟ این ملت باید روز به روز عزیزتر بشود، همانطور که در دفاع و امنیت و قدرت، عزیز شده است، باید در اقتصاد هم عزیز باشد.

 رضایی با تاکید براینکه من اعلام خطر می‌کنم، خاطرنشان کرد: ملت ما نخواهد گذاشت که این اوضاع ادامه پیدا بکند و عده‌ای بخواهند ملت ما را کوچک کنند، ملت ما تصمیم تاریخی خواهد گرفت.‌ ملت ما، کسانی را که در سه دهه گذشته فرافکنی کرده‌اند، می‌شناسند، چه برای این دولت و چه متعلق به دولت‌های پیشین باشند.

وی گفت:مردم، کسانی که در ناکارآمدی های اجرایی سهیم بوده‌اند و شریک بوده‌اند را می‌شناسند. من در این سال‌ها در هیچ دولت و مجلسی نبودم ولی می‌خواهم بگویم که لازم است از مردم عذرخواهی کنیم که بعضی از شهروندان این کشور ِ ثروتمند، با خجالت به نانوایی بروند و نان قرضی تهیه کنند.کارت یارانه و رمزش را نزد نانوا به عنوان گرو بگذارند تا نان شب شان را دریافت کنند. این درست است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز