خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف ۴۰۰ خانوار منطقه حسین‌آباد کاشمر با دستور استاندار خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۵۷۳

فرماندار کاشمر از تعیین تکلیف وضعیت ۴۰۰ خانوار ساکن در منطقه حسین آباد این شهرستان با دستور استاندار خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسلم ساقی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و پی گیری های مستمر طی سال های گذشته افزود: در آخرین پی گیری که در این زمینه از سوی مسئولان شهرستان حدود یکماه قبل انجام شد، مقرر شد تا این مشکل در سفر استاندار به کاشمر مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری شود. 

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی که در این منطقه واقع شده جزو اراضی ملی و موقوفه است، اظهار داشت: اگر تنها موضوع خارج از محدوده مطرح بود و اراضی ملی نبود، از ماده ۴ قانون انشعابات موقت در سطح مدیریت شهرستان می توانستیم مشکل ساکنان را حل کنیم، اما متأسفانه به دلیل واقع شدن اراضی ملی و موقوفه تفکیک نشده اختیاری در این زمینه نداریم. 

فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه مشکل ساکنین این منطقه را در جریان سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به کاشمر مطرح و جزو مصوبات سفر نیز به تصویب رسیده است، خاطر نشان کرد: اگر چه هنوز مصوبات سفر استاندار ابلاغ نشده است، اما استاندار خراسان رضوی برای رفع مشکل ساکنان حسین آباد دستور تفکیک منازل ساخته شده را دادند. 

وی ادامه داد: در گام نخست اراضی و ساخت و سازهایی که در داخل محدوده انجام شده، اما جزو اراضی ملی است بر اساس دستورالعمل واگذار شود، در گام دوم نیز منازلی که در مسیل و حریم کال بنا شده، به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و تعیین تکلیف شود و در گام سوم نیز منازلی که خارج از محدوده است و جزو اراضی ملی قرار دارد مقرر شد تا پیشنهاد شهرداری و شورای شهر مبنی بر الحاق به داخل محدوده این منطقه به راه و شهرسازی، کمیسیون زیربنایی استان و شورای عالی شهرسازی ارسال شود.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی حداکثر ظرف یک هفته ابلاغ می شود، یادآور شد: با اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی مشکل ساکنان حسین آباد برای همیشه و به صورت اساسی حل خواهد شد.

 بخشی از اهالی شهرک حسین اباد که فاقد امتیازات خدماتی همچون  گاز و غیره تا کنون چندین بار در محل فرمانداری تحصن کرده و خواستار رفع مشکل خود بوده اند‌. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز