خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای استان:

طرح ملی آب امید در قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۴۸۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طرح ملی آب امید در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برقراری عدالت اجتماعی و مدیریت مصرف در استان قزوین اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داراب بیرنوندی اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن طرح ملی آب امید در استان قزوین، در این طرح مشترکین خانگی کم مصرف از مزایای معافیت در پرداخت صورتحساب آب بها بهره‌مند می‌شوند.

 مدیر عامل آبفای استان افزود: نهادینه کردن رابطه و اعتماد متقابل شرکت – مشترک، کاهش ۱۰ درصدی آب مصرفی مشترکین پرمصرف و بد مصرف، استفاده موثر از دانش و فناوری برای تحقق مدیریت مصرف از جمله اهداف این طرح است.

بیرنوندی اضافه کرد: در این طرح مشترکین بر اساس میانگین مصرف ماهیانه آب به چهار دسته کم مصرف، خوش مصرف، پر مصرف و بد مصرف تقسیم می‌شوند.

وی ادامه داد: مشترک کم مصرف به مشترک خانگی اطلاق می‌گردد که متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی آنان مطابق با یک سوم الگوی مصرف یعنی کمتر یا مساوی ۵ مترمکعب در ماه بوده و مشترک خوش مصرف نیز متوسط مصرف ماهیانه مطابق با الگوی مصرف یعنی بین ۵ تا ۱۴ متر مکعب در ماه دارد.

این مسئول یادآور شد: مشترک پرمصرف را نیز به مشترک خانگی با متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی بیش از الگوی مصرف و تا دو برابر الگو یعنی بیشتر از ۱۴ مترمکعب تا سقف ۲۸ مترمکعب در ماه و مشترک بدمصرف را نیز دارای متوسط مصرف ماهیانه آب آشامیدنی بیش از دو برابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب در ماه خواند.

مدیر عامل آبفای استان بیان کرد: مشترکین مشمول معافیت‌های صورتحساب آب بها در "طرح ملی آب امید" شامل دسته اول مشترکین (کم مصرف) است که به صورت میانگین زیر یک سوم الگوی مصرف در ماه آب مصرف می‌کنند و در این خصوص قبوض این دسته از مشترکین بر اساس تعرفه‌های جاری محاسبه و تخفیف‌ها داده خواهد شد.

بیرنوندی، در پایان از مردم خواست تا با توجه به محدودیت شدید منابع تامین آب آشامیدنی، اعمال سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف را به صورت یک اصل در زندگی مورد نظر قرار دهند تا در فصل‌های گرم سال دچار بحران کم آبی و بی آبی نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز