خبرگزاری کار ایران

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان:

۷۱ شعبه طلایه داران صلح و سازش در قزوین فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۲۷۶

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: ۷۱ شعبه طلایه داران صلح و سازش در ادارات قزوین فعال است که این شعب از ظرفیت کاربردی تری نسبت به شوراهای حل اختلاف برخودار هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام حسن حیدری در نشست آموزشی، توجیهی و هم اندیشی شورای طلایه داران صلح و سازش ویژه اتحادیه های صنفی اتاق اصناف قزوین، اظهار کرد: شعب طلایه داران از ظرفیت کاربردی تری نسبت به شوراهای حل اختلاف برخودار هستند چرا که یکی از اصحاب پرونده وابسته به صنفی بوده که در رسیدگی به پرونده ورود کرده است، بنابر این فرهنگ و ادبیات در جریان دعوی نیز به همدیگر نزدیک می شود .

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ادامه داد: باید ظرفیت این شعب از شوراهای حل اختلاف بیشتر باشد و آثار و نتایج موثرتری را از این شعب شاهد باشیم. 

حیدری با اشاره به عملکرد شعبه طلایه داران و افتتاح این شعب از خرداد ماه سال جاری، یادآور شد: تاکنون ۲۱۶ پرونده به شعبه طلایه داران ارجاع و از این تعداد ۲۱پرونده منجر به سازش شده و ۵۴ پرونده نیز در حال رسیدگی است.

به گفته وی، بی‌شک با ارتقای سطح دانش اعضاء نسبت به فنون ایجاد سازش شاهد افزایش پرونده های صلحی خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: البته بسیاری از پرونده ها که به صلح منجر نمی گردد به خاطر عدم حضور طرف مقابل جهت مذاکرات سازش است که باید دقیقا مشخص شود چه مقدار از پرونده هایی که در شعب موجود هستند منجر به سازش شده اند، تا بتوان آمار دقیقی را براساس درصد سازش اعلام کرد.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به روایات بسیار که سفارش به صلح و سازش شده شایسته است در این حوزه تلاش مضاعف داشته باشیم، اما این به معنای گذشت کامل صاحب حق از حقوقش نیست، بلکه طرفین باید به سمت و سوی توافق سوق داده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز