خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

۱۰ طرح مرمت بناهای تاریخی در قزوین اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۲۱۶

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۰ طرح مرمت بناهای تاریخی به همراه ۲ طرح گردشگری و یک کارگاه صنایع دستی در استان قزوین افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: طرح های مرمتی که در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرند شامل مرمت خانه های تاریخی معین الدین، مولایی و منصوری در منطقه الموت، مرمت و استحکام‌بخشی ضلع‌غربی خانه تاریخی حکیم افضل، استحکام‌بخشی بام امامزاده حسین(ع)، ساماندهی و مرمت مسجد جامع، مرمت خانه تاریخی زینعلی، استحکام‌بخشی زیر زمین خانه تاریخی نبوی، ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی سبز و برج‌های دوگانه خرقان در منطقه آوج هستند.

وی خاطرنشان کرد: مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی جزو برنامه‌های مهم و اولویت دار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: در ایام الله دهه مبارک فجر همچنین ۲ طرح گردشگری شامل میهمانپذیر در شهر قزوین و یک مجتمع خدماتی-رفاهی بین‌راهی در شهرستان بوئین‌زهرا با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

خزائلی یادآور شد: یک کارگاه صنایع دستی شامل کارگاه شیشه‌گری فوتی سنتی و تراش شیشه واقع در روستای حسین آباد قزوین با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی نیز در ایام به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان اضافه کرد: برای بهره برداری طرح‌های یاد شده که اشتغالزایی ۲۹۰ نفر را به همراه داشته، در مجموع ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز