خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان خبر داد ؛

رشد ۴۴ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اصفهان/پیش‌بینی بودجه ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی برای سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۱۷۶

شهردار اصفهان گفت: بودجه هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری بر مبنای اهداف کلان برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تدوین و تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان ، قدرت الله نوروزی امروز -یکشنبه12 بهمن ماه -  در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برای چهارمین سال لایحه بودجه توسط مدیریت شهری تقدیم شورای شهر می‌شود تا پس از سپری کردن تشریفات قانونی تصویب شود.

او ادامه داد: سال گذشته بودجه شهرداری پس از اصلاح، بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون ۷۵ درصد آن تحقق یافته؛ این در حالی است که امسال و اواخر سال گذشته شرایط خاصی در کشور حاکم شده و کرونا به عنوان چالش بزرگ جهانی همه مسائل را تحت شعاع خود قرار داده است و شهرداری از این زاویه آسیب‌های زیادی دید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پایان سال گذشته اتفاقات ناگواری همچون سیل و ناآرامی‌های آبان ماه اتفاق افتاد و خسارات زیادی به همراه داشت؛ کرونا، آلودگی هوا، تعطیلی‌های مکرر و شرایط حاکم شده، دورکاری کارکنان و مشکلات شدید اقتصادی، افزایش نرخ تورم در کشور و تحولات جهانی شرایط بسیار سختی را به وجود آورد، اما بودجه شهرداری اصفهان که هنگام تصویب نگرانی‌های زیادی به همراه داشت، با کمک جمعی و هم افزایی و تشریک مساعی همگانی (شورای شهر، بخش خصوصی و مدیران مأمور تحقق بودجه) تاکنون وضعیت خوبی نسبت به سایر کلانشهرها داشته است و تحقق این مهم به دلیل اراده همگانی، همت و تلاش مضاعفی که توسط همه صورت گرفت.

او اظهار امیدواری کرد: در زمان باقیمانده تا پایان سال بخش باقیمانده بودجه نیز تحقق یابد و همچون سه سال گذشته بتوانیم سر افرازانه از تحقق بودجه و برنامه‌ها سخن بگوییم.

نظام بودجه‌ریزی علمی‌تر و منطقی‌تر شده است

نوروزی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ نیز در حوزه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تدوین شده و چشم‌انداز آن ما را به سوی اهدافی هدایت می‌کند که آسایش و آرامش مردم را به همراه دارد، گفت: کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا از نکات کلیدی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ است که سهم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری برای این بخش سه هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان شامل حمل و نقل، ناوگان حمل بار، مترو، رینگ چهارم و فضای سبز است که گام‌های استواری برای کاهش آلودگی‌های محیطی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر نیاز به ارتقا جایگاه در اصفهان دارد و یکی از برنامه‌های اصفهان ۱۴۰۵ است، افزود: برای این بخش در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ۸۵۰ میلیارد تومان و برای افزایش بهره‌وری سرمایه‌ها در بودجه سال آینده ۳۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به نسبت بودجه عمرانی و جاری شهرداری در سال آینده گفت: نرخ تورم بر اساس اعلام بانک مرکزی ۳۲ درصد است از این رو بودجه جاری شهرداری ۲۹ درصد از کل بودجه و بخش عمران ۷۱ درصد سهم بودجه را به خود اختصاص داده است، البته اگر می‌خواستیم بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران عمل کنیم باید بیش از اینها اختصاص می‌یافت.

نوروزی ادامه داد: سرانه هر شهروند سال گذشته دو میلیون و ۹۹۰ هزار تومان بود که در بودجه ۱۴۰۰ به چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

تفکیک بودجه‌های عمرانی شهر

شهردار اصفهان با اشاره به تفکیک بودجه‌های عمرانی شهر گفت: در حوزه عمرانی پروژه‌های شاخص از دو هزار و ۱۴۱ میلیارد تومان در سال ۹۹ به دو هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که سهم عمرانی ۳۴ درصد است.

وی اظهار کرد: اعتبارات جاری شهرداری در بودجه ۱۴۰۰ رشد ۴۰ درصدی داشته که بخشی مربوط به حقوق و دستمزد، نگهداشت شهر و نظافت شهر است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: لایحه بودجه شهرداری با بررسی‌های شورای اسلامی شهر تصویب و امسال شاهد لایحه منطقی و مناسبی باشیم و بر اساس داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود این بودجه را همچون سه سال گذشته تحقق ببخشیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز