خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون گیلان:

۷۱۶ بیکار به چرخه اشتغال استان گیلان بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۰۰۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در اجرای طرح کارورزی و استفاده از کارگران بیکار شده ۷۱۶ نفر از این افراد به چرخه اشتغال در استان گیلان بازگشتند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، عباس علیزاده ظهر شنبه در جلسه شورای رفاه در فرمانداری بندرانزلی، اظهار کرد: در قالب طرح کارورزی و همچنین استفاده از کارگران بیکار شده دارای ۳۶ ماه حق بیمه چنانچه کارفرمایان این افراد و همچنین فارغ التحصیلان بیکار زیر ۳۵ سال را به خدمت بگیرند تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف بوده و پرداخت حق بیمه آنان برعهده وزارت تعاون خواهد بود.

وی افزود: سهم گیلان از اجرای این طرح هزار و ۸۲ نفر بوده که از ابتدای امسال تا کنون ۷۱۶ نفر به چرخه اشتغال استان بازگشتند.

علیزاده همچنین با اشاره به سهم ۷۲ نفری بندرانزلی و جذب ۴۷ نفر از این تعداد افراد بیکار در این شهر ساحلی، گفت: در نشستی با معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقفی برای جذب این اشخاص برای کارفرمایان وجود ندارد.

آماده سازی ۵۲۴ واحد مسکن مهر برای تحویل

در ادامه این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی با اشاره به ثبت سه تعاونی جدید از ابتدای امسال، گفت: سه تعاونی نیز در چرخه ثبت بوده و پنج تعاونی غیر فعال نیز فعالیت مجدد خود را آغاز کردند.

معصومه رمضان زاده با اشاره به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان به ۲۳ نفر برای توسعه مشاغل خانگی در انزلی، افزود: ۵۲۴ واحد مسکن مهر انزلی در شرف تحویل به صاحبان آن است و متأسفانه افزایش قیمت‌ها و کمبود نقدینگی مشکلاتی را بر سر راه ساخت و تحویل آن پدید آورده است.

وی به اشتغال دو هزار و ۲۵۰ نفر در شهر صنعتی انزلی اشاره و اضافه کرد: ۱۲ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

رمضان زاده با اشاره به تشکیل ۵۸۷ پرونده اجتماعی و هزار و ۴۲۶ پرونده توانبخشی بهزیستی، اظهار کرد: در انزلی هزار و ۲۶۹ مستمری بگیر وجود دارد که ۳۶۲ مورد نیز در نوبت دریافت مستمری هستند که انتظار می‌رود مشکلات این افراد نیز حل شود.

وی در ادامه به بیمه شدن هزار و ۹۳۹ روستایی در انزلی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به مرزی شدن شهرستان انزلی متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی حق مرزی را دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز