خبرگزاری کار ایران

با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه سمنان؛

ساخت پرینتر سه بعدی فلامنتی طرح برگزیده کشوری معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۹۷۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: طراحی و ساخت پرینتر سه بعدی فلامنتی با کارفرمایی این شرکت به عنوان یکی از طرح‌های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور سال ۱۳۹۹ معرفی شد.

به گزارش ایلنا از سمنان، حسن آل‌بویه افزود: در راستای توسعه خوشه قطعات خودرو سمنان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به تعریف پروژه طراحی و ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی فلامنتی با همکاری دانشگاه سمنان اقدام کرد.
 
وی بیان کرد: این طرح توسط میثم شکوری از دانشکده پردیس علوم و فناوری‌های نوین دانشگاه سمنان اجرا شد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ساخت دستگاه پرینتر سه بعدی صنعتی با ابعاد بسیار بزرگ، اشتغال دو نفر از دانش آموختگان دانشگاه در این طرح، ارائه خدمات به صنایع استان در اتاق حل مساله در شهرک صنعتی سمنان و افزایش قراردادهای صنعتی و رشد اعتماد صنایع استان به دانشگاه را از دستاوردهای ویژه این طرح معرفی کرد.
 
فناوری پرینت سه بعدی، افزودن تدریجی ماده برای رسیدن به قطعه دلخواه است که آن را تولید افزایشی نیز می‌نامند. این روش یکی از بهترین و بروزترین روش‌های تولید برای اجسام پیچیده است. متد پرینت سه بعدی به نحوی است که لایه‌هایی با دقت بسیار بالا، به صورت تدریجی و بخش بخش ساخته می‌شود، در حالی که متدهای سنتی تماماً بر اساس براده‌برداری یا قالب‌ریزی و یا ریخته‌گری بوده اند. پرینترهای سه بعدی توانایی تولید هر نوع قطعه‌ای با هر شکل و زاویه‌ای را دارد؛ این در حالی است که این فرآیند نیاز به ابزار کمتری نسبت به فرآیند سنتی دارد و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های تولید و نمونه‌سازی می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز