خبرگزاری کار ایران

با تأیید سازمان غذا و دارو؛

آزمایش های انسانی واکسن کرونای موسسه رازی آغاز می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۹۷۳

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با تایید نمونه های تزریق انسانی واکسن کرونا در سازمان غذا و دارو، آزمایش های انسانی این واکسن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمد حسین فلاح مهرآبادی در حاشیه امضای تفاهم نامه آغاز کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس متعلق به موسسه رازی، گفت: مطالعات حیوانی این واکسن روی سه حیوان جونده آزمایشگاهی و خرگوش و مطالعات تکمیلی بر روی میمون انجام شد.

وی افزود: پس از آماده سازی مستندات  در موسسه رازی و ارسال به سازمان غذا و دارو، این سازمان پس از بررسی و تایید مستندات ‌‌و پروتکل های واکسن کرونای موسسه رازی آن را برای بررسی و اخذ مجوز در اختیار کمیته ملی اخلاق قرار داد و پروتکل این واکسن در کمیته ملی اخلاق تایید شد.

فلاح مهرآبادی با بیان این که کد مجوز کارآزمایی بالینی رازی کوو پارس اخذ شده و در مرحله دریافت مجوز تزریق انسانی است، یادآور شد: پس از تزریق واکسن به انسان، نمونه ها در آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو کنترل و با تایید این سازمان، به نظر می رسد تزریق انسانی این واکسن تا سه هفته آینده آغاز شود.

فلاح‌مهرآبادی یادآور شد: کارآزمایی بالینی فازهای یک و دو طی چهار تا پنج ماه به پایان خواهد رسید و نتایج آن برای صدور اجازه ورود به فاز سه ‌‌و تولید انبوه تعیین کننده خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، ضمن قدردانی از همکاری های وزارت بهداشت به رغم‌ بروکراسی های اداری، به سختگیری های سازمان غذا و دارو درباره واکسن کرونا اشاره و تاکید کرد: به علت پیچیدگی های ویروس کرونا، پروتکل مدونی تا کنو‌ن در دنیا برای این واکسن تدوین نشده و بر این اساس سازمان نیز سختگیری های خاص خود را دارد و یکی از دلایل تاخیر چند ماهه در صدور مجوز کمیته اخلاق برای واکسن رازی همین امر بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز