خبرگزاری کار ایران

سماواتی مطرح کرد:

73 درصد از روستائیان همدان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان هستند / کسب رتبه سوم استان در بیمه عشایر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۹۱۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: 73 درصد از افراد تحت پوشش صندوق بیمه مربوط به جامعه روستایی، 2 درصد عشایر و مابقی در شهرهای زیر 20 هزار نفر هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، مهدی سماواتی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جامعه هدف صندوق شامل ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر ، رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

سماواتی گفت: این استان با ۳۶ درصد جذب بیمه‌شدگان، ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 وی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از اتفاقات خوب امسال بود، افزود: در سال جاری ۴۸۰۰ خانواده عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان مشمول همسان سازی حقوق شدند و به طور میانگین ۵۲ درصد افزایش حقوق داشتند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از ابلاغ امکان نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق خبرداد و خاطرنشان کرد: بحث نقل و انتقال سوابق بیمه صندوق در دی ماه امسال در شورای عالی رفاه مطرح شد و در نهایت مورد تأیید قرار گرفته و ابلاغ شد به طوریکه نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق به سایر بیمه‌ها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه سهمیه جذب افراد مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان در سال جاری 247 هزار نفر تعیین شده است، تصریح کرد: تاکنون 114 هزار و 896 نفر به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

سماواتی تصریح کرد: تعداد پنج هزار و 492 خانوار از مزایای مستمری ماهانه بازنشستگی پیش از موعد، فوت و از کار افتادگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود و هر فرد زن و مرد برای عضویت با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام خود اقدام کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان یادآور شد: در راستای تکریم ارباب رجوع و آشنایی روستاییان و عشایر از صندوق و مزایای آن در مناطق و بخش‌های مختلف، کارگزاران ایجاد شده است.

سماواتی با تاکید بر اینکه 117 خانواده از عشایر حقوق بگیر صندوق ما شده‌اند تصریح کرد: به منظور سهولت خدمات رسانی به عشایر و افراد عضو صندوق، کارگزاران ما به منطق صعب العبور و محل زندگی عشایر می‌روند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: افراد بدون بیمه در تمامی مناطق روستایی و عشایر باید شناسایی و نسبت به بیمه خود اقدام کنند و افزود: امکان ثبت نام و واریز حق بیمه به صورت غیر حضوری و الکترونیکی میسر است.

سماواتی گفت: استان همدان رتبه سوم بیمه شدگان عشایر را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز