خبرگزاری کار ایران

عباسی در دفتر سرپرستی ایلنای البرز مطرح کرد:

شایسته سالاری شاخص صلاحیت کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰/ هزینه‌های تبلیغاتی نباید ملاک بُرد و باخت افراد باشد/ از هیچ نامزد انتخاباتی حمایت نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۵۰۶

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: در تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر، شایستگی را ملاک قرار می دهم و با وجود سلایق و دلبستگی‌های سیاسی و انقلابی در ارتباط با لیست های انتخاباتی، از هیچ نامزدی حمایت نمی کنم.

علیرضا عباسی ضمن حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری کار ایران در استان البرز با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری در مورد سیاست های کلی انتخابات اظهار داشت: باید بستر و شرایطی به وجود آید که شایستگان و بهترین افراد در مسند مدیریت قرار گیرند که این هدف کلی نمایندگان مجلس نیز خواهد بود.

وی گفت: مسند ریاست جمهوری کشور را نمی‌توان به هر شخصی واگذار کرد لذا نامزد انتخاباتی باید دارای شایستگی، توانمندی و تعهدات ویژه باشد.

عباسی افزود: سیاست عده ای بر این است که همه کاندیداها با آزادی وارد عرصه انتخابات شوند و مردم، تصمیم گیرنده نهایی باشند و سیاست دیگر، اتخاذ فیلترهای اولیه نامزدهاست. در این راستا بدیهی این است که بر اساس شاخص‌های معین، صلاحیت نسبی شرکت در انتخابات دیده شود و مردم بین افراد شایسته، بهترین‌ها را انتخاب کنند.

نماینده مردم البرز در مجلس در ارتباط با انتخابات شورای شهر در شهرستانهای استان البرز گفت: نمایندگان مجلس به نوعی مسئول هستند و نظارت بر انتخابات شورای شهر برعهده نمایندگان مجلس است و در این راستا، نقش شورای نگهبان را مجلس شورای اسلامی ایفا می کند. 

وی تاکید کرد: در انتخابات شورای شهر، ما نمایندگان مجلس، وظیفه داریم که به درستی تایید صلاحیت کنیم؛ به درستی رد صلاحیت کنیم و از تک‌تک آراء مردم صیانت کنیم و کسی از من جز این، هیچ انتظاری نداشته باشد که لیست انتخاباتی ببندم و از نامزدی حمایت کنم.

عباسی اضافه کرد: وظیفه انتخاباتی، جایگاه خاص خود را دارد و در این راستا ممکن است در جریانات انقلابی، دلبستگی هایی نیز داشته باشم اما با وجود این سلایق و دلبستگی های سیاسی و انقلابی در ارتباط با لیست های انتخاباتی، دخالت نخواهم کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده ای که در صدد تکمیل لیست های انتخاباتی خود هستند باید بدانند افرادی به مجلس و شورا راه پیدا کنند که در قانونگذاری و مدیریت شهری، تسلط کافی داشته باشند و در عرصه های مختلف دارای تخصص لازم باشند. با توجه به کمیسیون‌های مختلف مجلس و شورا، متخصصین همان حوزه شرکت کرده و در انتخابات پیش رو بر اساس این کمیسیون ها، نامزدهای انتخاباتی رقابت کنند.

وی با توجه به اینکه رسانه ها در ارتباط با شناخت و معرفی افراد متخصص در جامعه، نقش مهمی خواهند داشت، ادامه داد: به لحاظ عضوی از جامعه، همگی موظف هستیم برای شناسایی افراد متخصص و دارای صلاحیت، مشارکت کنیم چرا ئکه محاسن و معایب انتخابِ درست یا اشتباه نامزدها، همه شهروندان را تحت تاثیر خود قرار می دهد بنابر این باید افراد توانمند، شناسایی و وارد عرصه انتخابات شوند که از تخصص شان به نفع شهر و شهروندان بهره مند شد.

عباسی اذعان داشت: با وجودی که در شورای شهر کرج کمیسیون محیط زیست داریم، گاهی بر اثر آلودگی هوا، اغلب فعالیت های شهر با تعطیلی روبرو می شود. هنوز بعد از سالها، سیستم حمل و نقل شهری در کرج ضعیف است. اگر کمیسیون ها بدون متخصص مربوطه باشند، تصمیمات شورا، کارشناسی نشده و پروژه های شهرداری بدون پیوست زیست محیطی، فرهنگی، فنی و اجتماعی، خواهد بود.

عباسی با تاکید بر اینکه پرداخت هزینه های تبلیغاتی نباید ملاک بُرد و باخت نامزدها باشد، گفت: وظیفه من به عنوان نماینده مردم در مجلس، تایید و رد صلاحیت نامزدهای شورای شهر خواهد بود و با توجه به صیانت از رای مردم بدون تبعیض، علاوه بر حقوق مردم، باید حق نظام نیز رعایت شود لذا رسانه ها با توجه به وظیفه اطلاع رسانی و مردم نیز به عنوان فعالان جامعه در تحقق این امر سهیم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز