خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

استفاده از روش حفاظتی در ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۴۹۶

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۶۵ هزار هکتار از عملیات کشت گندم دیم در استان قزوین به روش‌های حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی انجام شده است.

  به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: از این رقم ۶۱ هزار و ۹۶۳ هکتار مربوط به کشت گندم دیم با روش کم خاک ورزی و سه هزار و ۶۶۰ هکتار نیز به کشت گندم دیم با روش بی خاک ورزی اختصاص داشته است. 

معاون جهاد کشاورزی استان یادآور شد: در سال زراعی جاری همچنین عملیات کشت در سطح ۱۴ هزار و ۵۰ هکتار از اراضی گندم آبی استان قزوین به شکل کم خاک ورزی انجام شد.

اسماعیلی با بیان اینکه کشاورزی حفاظتی نقش مهمی در پیشگیری از تخریب خاک های اراضی زراعی به ویژه دیم دارد، افزود: با انجام کشت های کم خاک ورزی و بی خاک ورزی کمترین دخالت و تخریب خاک انجام می‌شود و رطوبت و مواد آلی آن باقی می ماند.

به گفته وی،: با اجرای این روش ها همچنین عملکرد و تولید محصولات افزایش می یابد.

 در سال زراعی جاری حدود ۴۸ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱ هزار و ۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته که به ترتیب نسبت به برنامه ابلاغی ۱۰۱ و ۱۰۶ درصد تحقق داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز