خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

پیرترین استان کشور در ایستگاه دوم طرح سردار دل‌ها/ غربالگری ۳۰۰ هزار سالمند از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۳۱۶

دومین مرحله غربالگری طرح شهید سلیمانی با هدف پایش سلامت ۳۰۰ هزار سالمند از فردا در گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی که از فردا آغاز می شود، سلامت 300 هزار سالمند، به لحاظ ابتلا به کرونا پایش می شود.

مسعود نوروزی افزود: در این مرحله مراقبان سلامت و بهورزان پس از گفتگوی تلفنی با سفیران سلامت خانواده که در مرحله اول طرح انتخاب شده بودند، در جریان وضعیت سلامت سالمندان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در جریان این گفتگوهای تلفنی، سالمندان دارای علائم مشکوک به کرونا شناسایی خواهند شد، گفت: گروه های مراقبت در منزل متشکل از پزشک، نمونه گیر و کارشناس بهداشت محیط با مراجعه حضوری به منزل سالمندانِ دارای علائم مشکوک، آنان را ویزیت می کنند و تست کرونا می گیرند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: اگر تست کرونای سالمندی مثبت باشد، به تشخیص پزشک در همان خانه و یا نقاهتگاه قرنطینه و اقدام درمانی انجام می شود و در صورت بروز علائم حاد، به بیمارستان منتقل می شود.

مسعود نوروزی گفت: 2 هزار مراقب سلامت، بهورز و پزشک به همراه بسیجیان در اجرای مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی همکاری می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز