خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

صدور اجرائیه برای کشاورزان توسط یکی از بانک‌های استان فارس/ سخت‌گیری‌ها پرداخت منابع بانکی را به سایر استان‌ها انتقال داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۲۵۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه بانک کشاورزی برای کشاورزان استان اجرائیه صادر کرده است، گفت: قوه قضائیه به دلیل شکایت بانک کشاورزی برای کشاورزان اجرائیه صادر کرده که این امر تاسف آور است.

محسن علیزاده در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا، افزایش قیمت بیش از حد نهاده های کشاورزی و بذر باعث شده تا بسیاری از کشاورزان با مشکلات متعددی مواجه شوند، افزود: متاسفانه عدم خرید تضمینی محصولات و حمایت نکردن دولت از کشاورزان سبب شده تا کشاورزان در پرداخت اقساط با مشکل مواجه شوند که در نهایت این مهم باعث شده تا بانک کشاورزی از کشاورزان به قوه قضائیه شکایت کند و در نهایت دادگستری اقدام به صدور اجرائیه کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه متاسفانه این اقدامات باعث می‌شود تا کشاورزان از دریافت تسهیلات پرهیز کنند، تصریح کرد: قطعا این مشکلات ریشه در سوء مدیریت بانک ها دارد.

نماینده سپیدان و بیضا در ادامه با اشاره به اینکه نباید فراموش که هر فردی که قصد راه اندازی یک واحد تولیدی را دارد در مرحله نخست نیازمند حمایت های مادی و معنوی از سوی مسئولان است، گفت: اگرچه افراد در شرایط فعلی برای راه اندازی یک واحد تولیدی نیازمند تسهیلات و وام با بهره پائین هستند اما این اتفاق در استان رخ نمی دهد بطوریکه فارس یکی از استان هایی است که در پرداخت تسهیلات به این قشر بسیار عملکرد ضعیفی دارد.

رتبه آخر فارس در پرداخت تسهیلات

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه ضعف و بروکراسی در بانک‌های استان باعث شده فارس در پرداخت تسهیلات جزو استان های آخر قرار گیرد، بیان کرد: قطعا شورای هماهنگی بانک ها در استان باید پاسخگوی این عملکرد ضعیف باشد.

نماینده سپیدان و بیضا با اشاره به اینکه ضعف در پرداخت تسهیلات به افراد و تولید کنندگان توسط بانک های استان باعث شده تا مسئولان از تهران منابع استان فارس را به دیگر استان ها انتقال دهند، می افزاید: به عنوان مثال مدیر عامل بانک‌ها در تهران زمانی که متوجه می شوند که منابع‌شان در استان فارس به تولید کنندگان پرداخت نشده این منابع را به دیگر استان ها انتقال می دهند.

سخت‌گیری ها در پرداخت منابع بانکی استان را به دیگر استان ها انتقال داد

عضو مجمع نمایندگان استان بیان کرد: اگرچه دولت از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی یارانه ای را به بانک های استان در قالب بند الف ماده 18 اختصاص می دهد که این مهم باعث حمایت از طرح های کشاورزی می شد اما متاسفانه سخت‌گیری در پرداخت سبب شده تا بخشی از این منابع به دیگر استان ها انتقال یابد بطوریکه در شرایط فعلی نمی توان این بخش را در لایحه بودجه 1400 بگنجانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز